Új motor jelenik meg a Škoda Octaviában. Az 5E kódnevű generáció azt az 1,5 TSI-t kapja meg, amely az Audi A3-ban már elérhető. Az új benzines turbómotor 150 lóerős, akárcsak a mostani 1,4 TSI.

A Škoda Octaviába szerelendő motorváltozatot nem ismerjük részleteiben, de konstrukciós szempontból érdekes benzinesről van szó. Szokatlan vonása a hengerkiiktatás, amely a középső két hengerben állítja le az üzemanyag-ellátást, ha a motor részterhelésen működik.

Mind a kombihoz, mind az ötajtóshoz rendelhető az új motor, várhatóan ősz elejétől

Nem VTG

Nem számítunk változó lapátgeometriájú turbófeltöltőre, amit eddig egyedül a Porsche 911 Turbóban láttunk a benzines szériaautók között. A dízelekkel szemben a benzinesek jóval magasabb, 1000 fokot elérő kipufogógáz-hőmérsékletét csak igen drága anyagokból készülő lapátsor-állítás viseli el. A Golf a 130 lóerős 1,5 TSI BlueMotion verzióban kapta meg a VTG feltöltőt.

Amikor a Volkswagen a Golf VII modellfrissítésekor bevezette ezt a motort, a figyelmesebbeket meglephette, hogy az 1,5 TSI szabványos fogyasztási értéke és szén-dioxid-emissziója valamivel magasabb volt, mint a modellelődé.

Hatfokozatú kézi váltóval és duplakuplungos automatával is elérhető lesz az új motorváltozat

Az ok elég meglepő: a Volkswagen az új motornál nem használta ki teljes egészében az NEDC-ciklus mérési körülményeiben rejlő szürke zónát. Magyarul nem vetette be az összes lehetséges trükköt a katalógusérték leszorítására, a döntésre vélhetően hatása volt az emissziós csalássorozattal kavart botránynak.

Ősszel jön

Jelenleg még nem találtunk adatot az Octavia 1,5 TSI szabványos átlagfogyasztásáról (az ötajtós 1,4 TSI-é sebességváltótól függően 4,9-5,2 l/100 km), ám itt e téren előrelépés történhet. Míg a Golfban a 150 lóerős motorok hengerlekapcsolással rendelkeztek, az Octaviában ez a fejlesztés csak az 1,5 TSI-vel jelenik meg.

Még nincs információnk az autó árától. Jövő tavaszra az 1,5 TSI leváltja az 1,4 TSI-t, addig párhuzamosan lesznek kaphatók

Információink szerint az 1,4 és az 1,5 TSI bő fél évig párhuzamosan marad a kínálatban és csak 2018 májusában kopik ki a palettáról az 1,4 literes. A nála hosszabb löketű 1,5 TSI ACT értékesítése várhatóan kora ősszel kezdődik, áráról egyelőre nincs információnk. Ha nem lesz aránytalanul drága, akkor az új motor meghatározó lehet az értékesítésekben. Jelenleg messze az 1,4 TSI hajtja a legtöbb Magyarországon kiszállított Škoda Octaviát.