Minél több a hangszóró, annál pöpecebb az audiorendszer, igaz? Részben igen, de annál nehezebb is, annál több helyet is foglal, és annál több energiát emészt fel a működtetése.

Ezen szeretne változtatni a Continental Ac2ated Sound rendszere, amely a beltér legkülönfélébb elemeinek, felületeinek a rezgetésével kívánja elérni a zenei hangzást. A rendszer gyakorlatilag egy membrán nélküli hangszóró, amelyben a membrán szerepét az adott beltéri elem tölti be.

„A hangot az A-oszlopok, a műszerfal, a tetőlemez és a kalaptartó állítja elő. Mindegyik felületnek eltérőek az akusztikai jellemzői – ez már akkor kiderül, ha megkopogtatjuk őket. Az első tetőoszlopok kiválóak a magas és középtartományú hangok előállítására, míg a nagy felületű tetőlemez a mély hangokban remekel” – mondja el Jens Friedrich, a Continental Engineering Services vállalat hangmérnöke.

Mivel az autóipar már néhány dekányi tömegcsökkentésért is hozsannázik, várhatóan jól fogadják azt a megoldást, amely töredékére csökkenti az audiorendszer tömegét. De a helytakarékosság is fontos szempont, hiszen egyre több elektronikus rendszernek kell helyet találni a modern autókban – a Continental szerint 90 százalékkal kevesebb helyet foglal el a megoldásuk. Különösen érdekes lehet a megoldás elektromos autókban, ahol a hatótávolság növelése miatt különösen fontos a hely- és tömegtakarékosság.

A független megfigyelők szerint az előzetes tesztek meggyőzőek, különösen, mert a hang nem egy-egy pontból terjed, hanem körbeveszi a hallgatót.