Éppen a roncstelep felé vitték a fel nem használt karosszériát, amikor későbbi tulajdonosa meglátta benne azt a Bizzarrinit, amiből csupán egy darab ilyen létezik az egész világon. A felfedezéstől számítva negyven év telt el, mire az autó összeállt, így nem maradt a világ 1900 GTS Europa nélkül.

Az 1962-ben alapított Bizzarrininak ez lett volna a belépőmodellje, amit jóval a 5300 GT Strada alá pozicionáltak volna, végül azonban pénzügyi nehézségek miatt csupán 12 darabot készítettek el, a maradék üres karosszériákat pedig a livornói vállalat dolgozói pusztították el, csupán ez az egy darab élte túl, ezért olyan különleges ez az autó.

Megmentője 26 évesen vette szárnyai alá az üres autót és az volt a terve, hogy egy Alfa Romeo mechanikáját pakolja a gép alá. Az élet azonban számtalan váratlan helyzetet produkál, így lehetett az, hogy negyven évig tartott megépíteni az autót, mely kicsikét eltér a többi Bizzarrini 1900 GTS Europától. Nincsenek lökhárítói és a teteje is levehető vászon lett, valamint a hátsó lámpákat a karosszériába integrálták. Keret nélküli ablakok és alcantara-bőr kombinációjú kárpitozás került az utastérbe.

40 év alatt mentett meg egy igazán ritka autót 240 év alatt mentett meg egy igazán ritka autót 3A gépháztető alá egy valódi olasz motor került, a Ferrari Dino 200 lóerős V6-osa hajtja a házilag épített klasszikust. Girling fékrendszer, mechanikus önzáró differenciálmű és az eredeti bekötési pontokhoz illeszkedő, de egyedi futómű került a gép alá.

Lehet vitatkozni azon, hogy szabad-e egy klasszikushoz ilyen szinten hozzányúlni, de valószínűleg Bizzarrini is pontosan így igazította volna ki a 70-es években ezt modellt, ha nem húzza le a rolót. Így azonban ma is élvezhető formában született újjá egy igazán ritka autó.