Josinaga Jaszujuki, a Subaru vezérigazgatója még a múlt héten jelentette be: elektromos hajtáslánccal szereli fel meglévő modellpalettáját. Nem fejlesztenek tehát önálló villanyautó- vagy plug-in hibrid platformot, ami a márka viszonylag csekély darabszámai mellett tulajdonképpen logikus döntés.

A következő 12 hónap során 1,2 milliárd dollárt fordítanak a fejlesztésre, idézi a Bloomberg beszámolóját a Gas2.org ökoportál, és a tervek szerint 2018 végére legalább egy, de akár két konnektoros hibrid modellel lépnek piacra. Nem valószínű, hogy a hajtásláncot házon belül fejlesztenék ki; ma már számos beszállító kínál komplett megoldást.

A projektben alighanem szorosan együttműködnek majd a cég fő részvényesének számító Toyotával, amely szintén most lép rá az elektromos útra.

A konnektoros hibrid után jöhet a tisztán elektromos gépkocsi, valamikor a jövő évtized elején. Ez már elég messze van ahhoz, hogy elképzelhető legyen egy dedikált modell kifejlesztése – átlagosan öt év kell egy komplett platform és egy arra épülő típus létrehozásához.

Képünkön a 2013-as, három villanymotoros Subaru Viziv hibrid tanulmányautó.