A héten egyszer már írtunk arról, micsoda öldöklő árharcot vívnak az autógyártók Indiában  az alacsonyabb árkategóriákban. Most láthatjuk, hova vezet az árháború: a Dacia (amott Renault néven fut) kispórolta a dupla elülső légzsákot a Duster legfapadosabb kiviteléből (mint ahogy alighanem az összes gyártó teszi a maga olcsóautóival), és az autó minősíthetetlenül lebőgött a globális törésteszten.

A legdurvább, hogy a hírt épp az ENSZ közlekedésbiztonsági hetén hozta nyilvánosságra a Global NCAP szervezete. A fapados Dusterek tulajdonosainak egyetlen vigasza lehet: ha ők el is hunynak egy ütközésben, gyermekeiknek minimális esélye nyílik a túlélésre: a kocsi gyermekbiztonsági teljesítménye kétcsillagos lett.

A nullapontos teszt után egyébként egy légzsákkal felszerelt Dustert is alávetettek a vizsgálatnak, és az három csillagos teljesítményt ért el, ahogy 2011-ben Európában is.

Ez azonban még mindig elmarad a latin-amerikai vizsgálatokon elért négy csillagtól: a kutatók megvizsgálták a légzsákokat, és kiderült, hogy Indiában kisebb méretűek, így szerényebb védelmet nyújtanak, mint az Újvilágban.

A Renault (Dacia) Duster lebőgése nem kirívó eset: tucatnyi más modell is megbukott már az indiai törésteszteken, a Renault-tól a Hyundaiig, a Volkswagentől a Suzukiig, a Fordtól a Chevroletig népes a szégyenlista.

Kapcsolódó címkék: Dacia Dacia Duster Duster NCAP törésteszt