A Volkswagenre egyebek között a dízelbotrány miatt is nagy nyomás nehezedik alternatív hajtásláncok kifejlesztésére, várakozásai szerint azonban négy új autóból három még 2025-ben is dízel vagy benzinmotoros lesz.

Matthias Müller, a Volkswagen AG vezérigazgatója az Automobilwoche című lapnak adott interjúban kifejtette, hogy a modern dízelmotor “a megoldás, és nem a probléma része” még akkor is, ha erős ellenszéllel kell szembesülnie a politika és a közvélemény részéről.

A Volkswagen ezért a dízelmotorok előnyeit tudatosító kampányt tervez indítani más autógyártók részvételével. Matthias Müller hangsúlyozta: a szén-dioxid-kibocsátási határértékek teljesítéséhez ugyanis más autógyártóknak is ugyanúgy szükségük lesz a dízelmotorokra, mint a Volkswagennek. A dízelmotorok belvárosi kitiltásának tervéről szólva pedig megjegyezte, hogy “úgy általában kiátkozni a dízelmotorokat meglehetősen problémás dolog”.

A dízelmotorok hanyatló népszerűsége az autóipar több milliárdos fejlesztési beruházásainak megtérülését veszélyezteti. A német szövetségi környezetvédelmi hivatal mérései szerint a dízelmotorok tényleges károsanyag-kibocsátása közúti használatban lényegesen meghaladja az uniós határértékeket. A Forsa piackutató intézet felmérése szerint pedig öt dízelautó-tulajdonosból csak kettő tervezi dízeles modellel lecserélni mostani autóját.

A Volkswagen meggyőződése szerint azonban még nagyon hosszú ideig benzines és dízeles modellek adják majd az értékesített új autók zömét. A modern belső égésű motorok “még legalább húsz évig” fogják uralni a piacot – jelentette ki Matthias Müller legutóbb a Wiener Motorensymposium szakmai fórumon Bécsben. Közölte: a Volkswagen 2022-ig még tízmilliárd eurót invesztál a belső égésű motorok fejlesztésébe, míg az elektromos és hibrid hajtásláncok fejlesztésébe kilencmilliárdot.

A Volkswagen ugyanakkor hozzá kíván járulni a földgáz üzemű járműflotta megtízszerezéséhez is 2020-ig.