4,5 milliárd dollárt költ arra a Ford, hogy a következő öt évben tizenhárom részben vagy teljesen elektromos járművel bővítse palettáját. A legbizarrabb ötletekkel álltak elő, a hibrid F150 pickuptól a hibrid Mustang sportkupéig, de a most megvalósított ötlet sem mindennapi: rendőrségi hibridet gyártottak az USA rendfenntartó erői számára.

Mivel minden három új rendőrautóból kettőt a Ford ad el az Egyesült Államokban (63% piaci részesedés), a Police Responder Hybrid Sedan komoly üzemanyag-megtakarítást, ezáltal adóköltés-csökkentést eredményezhet országszerte. Az előzetes számítások szerint 13,1 helyett 6,2 literes átlagfogyasztással számolhatunk (egy 3.7 V6 motorral szerelt járőrkocsihoz képest), várakozás közben pedig (mivel nem pöfög folyamatosan alapjáraton a motor, hiszen a nagykapacitású lítiumion akkumulátor a nagy fogyasztású berendezések energiaszükségletének jelentős részét képes fedezni) pont egy literrel kevesebb benzin ömlik le a motor torkán.

Teljes kihasználtsággal évente akár 3900 dollárt is megtakaríthatnak így autónként az üzemanyagon, és akkor még nem beszéltünk a lassabban kopó fékekről és egyéb, kíméletesebben elhasználódó komponensekről.

Műszaki szempontból persze nem ez teszi izgalmassá az autót, hanem hogy autós üldözésekre alkalmasnak nyilvánították, ami nem csak tartós nagy sebességű használatot jelent, de azt is, hogy nem veszi zokon a kíméletlen bánásmódot, ha pl. járdára ugratnak fel vagy vízen hajtanak át vele.

Az autó belsőégésű motorja egy 2,0 literes, Atkinson-ciklusú egység, de a villanymotor akár 96 km/óráig képes egymaga mozgatni a járművet.

Ford Police Responder Hybrid Sedan