Ma már tudjuk, hogy a Ford Mustang hatalmas sikertörténet, de a pályafutása első éveiben bizony akadtak bőséggel kétségek azt illetően, hogy az embereknek vajon szüksége van-e egy ilyen kisebb méretű sportos autóra. Kezdetben női autónak is csúfolták, aztán a számos keményebb változat után hamar megnyerte magának a közönséget és ma már elképzelhetetlen lenne az autóipar Mustang nélkül. Ennek ellenére mégis 50 évig tartott, hogy hivatalosan is elérjen Európáig.

A Mustang történelmének egy jelentős darabja keres most új gazdát magának, az első kétajtós, zárt karosszériás példányt árulja egy aukciósház. A 5F07U100002 alvázszámú darabot ráadásul valamiféle véletlen folytán adták el még 1965-ben. A különleges példányt ugyanis 1964. március 5-én készítették, egy olyan előszériás modell, ami már a végleges elemekből áll.

Kéne az első Ford Mustang? 1
Kéne az első Ford Mustang? 2

Kéne az első Ford Mustang?

Kéne az első Ford Mustang?

Kéne az első Ford Mustang? 9
Kéne az első Ford Mustang? 10
Kéne az első Ford Mustang? 11
Kéne az első Ford Mustang? 12
Kéne az első Ford Mustang? 13
Kéne az első Ford Mustang? 14
Fotó megosztása:

Temérdek tulajdonos után 1997-ben került jelenlegi gazdájához, aki felfedezte, hogy micsoda kincs került a keze ügyébe, így minden erejével azon volt, hogy eredeti állapotában láthassa viszont a ritkaságot. Ahogyan az a képeken is látszik, a Kaszpi kék színű Mustang kifogástalan állapotnak örvend, a beltér is a külsőhöz passzoló vinyl kárpitozást kapta. Felújították a kicsivel több, mint 100 lóerős sorhatos motort is, hiszen a Mustang alapmotorja ekkor még nem egy 2,3 literes EcoBoost volt, hanem egy sokkal vérszegényebb erőforrás, amihez 3 sebességes kéziváltó tartozott.

A csodálatos formában lévő első szériagyártású keménytetős Mustangért körülbelül 170 millió forintnyi dollárt várnak az aukción, ami figyelembe véve az állapotát és a történetét, messze nem lehetetlen cél.

Névtelen3