A hetvenes évek autóiparának egyik ijesztő fénypontja volt az Aston Martin Lagonda: a perverz módon szögletes óriásszedán korszakalkotó lehetett volna, de tragikusan megbízhatatlan elektronikája és a világ ötven legrusnyább autódizájnja közé beszavazott formaterve miatt végül legendásan nagy bukás lett – a dolog szépsége, hogy a másfél évtized alatt legyártott 645 autó ma igazi gyűjtői ritkaságnak számít.

Bukás az Aston Martin méregdrága szedánja 1
Bukás az Aston Martin méregdrága szedánja 2

Bukás az Aston Martin méregdrága szedánja

Bukás az Aston Martin méregdrága szedánja

Bukás az Aston Martin méregdrága szedánja 9
Bukás az Aston Martin méregdrága szedánja 10
Bukás az Aston Martin méregdrága szedánja 11
Bukás az Aston Martin méregdrága szedánja 12
Bukás az Aston Martin méregdrága szedánja 13
Bukás az Aston Martin méregdrága szedánja 14
Fotó megosztása:

Az Aston Martin nyilván csak a pompát szerette volna újraalkotni a 2014-ben bemutatott, szigorúan korlátozott elérhetőségű Lagonda Taraf szedánnal, de úgy tűnik, a piaci életképtelenséget is megörökölte nagy elődjétől a szedán: eredetileg kétszáz példányban gyártották volna, és csak az arab térségben akarták forgalmazni. Jelenleg az egész világon rendelhető, és legfeljebb 120 darabot fognak belőle készíteni, már ha lesz ennyi érdeklődő: három év alatt 48 darabot rendeltek a gyártól.

Ráadásul vannak, akik nem is elégedettek autójukkal: egy dubaji használtautó-kereskedő hirdette meg az alábbi példányt, amely mindössze 1090 kilométert tett meg rövid pályafutása alatt.

2-5-ASTON-MARTIN-LAGONDA

Vételár nincs feltüntetve, de ha tényleg olyan gyér a kereslet az autó iránt, mint amire a jelekből következtetünk, az egymillió dolláros eredeti árnál kedvezőbben juthatunk az autóhoz.