A davosi világgazdasági fórumon jelentette be a tizenhárom érintett vállalat – a BMW, a Daimler, a Honda, a Hyundai és a Toyota, valamint a Kawasaki és további hat energiaipari, bányászati és vasúti társaság, köztük a Shell és a Total –, hogy létrehozzák a Hidrogéntanácsot.

Iszonyatos pénz megy a hidrogénbe 1

A 13 vállalat összesen 1,07 billió euró árbevételt képvisel, alkalmazottaik összesített száma eléri az 1,72 milliót.

A testület a következő öt évben 10 milliárd eurót fordít céljainak megvalósítására: a tagok a hidrogéntöltő infrastruktúra fejlesztése, a hidrogén-üzemanyagcellás kutatások folytatása révén szeretnék lehetővé tenni, hogy a hidrogén, mint üzemanyag minél gyorsabban, minél szélesebb körben elterjedhessen, lehetővé téve a hidrogénnel működő (túlnyomó többségükben üzemanyagcellás) gépjárművek térnyerését.

Az üzemanyagcellában a tartályban tárolt hidrogén a légköri oxigénnel kölcsönhatásra lépve termel áramot; a folyamat egyetlen mellékterméke a víz.

Az üzemanyagcellában a tartályban tárolt hidrogén a légköri oxigénnel kölcsönhatásra lépve termel áramot; a folyamat egyetlen mellékterméke a víz.

A Toyota, a Hyundai és a Honda már jelenleg is kínál piacérett vagy majdnem piacérett H2-üzemű terméket. A Mercedes még idén megkezdi a hidrogén-üzemanyagcellás GLC hibrid forgalmazását, a BMW pedig már egy évtizede is rendelkezett hidrogén hajtású autóval, igaz, akkor még a belsőégésű motorban történő felhasználással kacérkodtak.