Nemrég közölte a német Check24.de biztosítási portál az egyes autómárkákra biztosítást kötő tulajdonosok átlagéletkorát. Az adat tehát nem arra vonatkozik, hogy a tulaj hány évesen vette meg az autót és nem is az újautó-eladásokat tükrözi.
Dacia, Jaguar, Mercedes-Benz
A statisztika szerint a németországi tulajdonosok között a Jaguar ügyfélköre a legidősebb, 48,8 évvel és a SEAT-é a legfiatalabb, 40,1 évvel.


Az autók ára alapján nehéz belőni a korcsportot, mert mind a nagyon olcsó, mind az igen drága autók között vannak hasonló korú csoportok, ahogy viszonylag fiatal emberek is vesznek egészen eltérő árkategóriájú autókat.
Az említett Jaguaron kívül a Dacia és a Mercedes-Benz vásárlói is idősebbek az átlagnál, pedig jócskán eltérő ügyfélkörre céloznak. A prémiummárkák közül, legalábbis a németországi minta alapján, a BMW (41,4 év) és az Audi (41,2) vevőköre viszont fiatal. A SEAT-al együtt sokan vannak 20-29 év között, ami lenyomja átlagukat.
Magas ülés: SUV, egyterű
Ahogy megyünk előre az időben, előretör a Toyota. A japán márka autóira átlagon felüli gyakorisággal kötnek biztosítást 70 év feletti emberek, ami a Mercedes-Benzre még hangsúlyosabban igaz.
Németországban deres halántékkal sem kell lemondani az élvezetes autókról, amire a Jaguar is jó példa
Modellszinten természetesnek mondható a magas üléshelyzetű autók kedveltsége a középkorúnál idősebb autósok között, legyenek azok egyterűek vagy terepjárók, amilyen a B-osztály vagy a CR-V, a Yeti és a RAV4.
A cég az adott autómárkára és típusra a portálon biztosítást kötő tulajdonosok adatait elemezte a statisztika elkészítéséhez a tavalyi kötések alapján. Csak azok az autótípusok szerepelnek a felmérésben, amelyekből legalább 1000 darabra kötöttek tavaly biztosítást a weboldalon.
Az autók ára alapján nehéz belőni a korcsportot
Forrás: Check24.de.


