A Bentley Continental GT Speed Cabriolet a maga 642 LE teljesítményével és 331 km/óra végsebességével magasan a legerősebb, leggyorsabb négyszemélyes kabrió volt – egészen mostanáig. A Brabus ugyanis az A 63 AMG Cabriolet alapjaira megépítette a maga átiratát, ami több mint 200 extra lóerővel (850 LE) gazdálkodik, végsebessége pedig 350 km/óra.

Első lépésként a nyolchengeres blokk lökettérfogatát növelték meg, 5461-ről 5912 köbcentiméterre. Ehhez hosszabb löketű, kovácsolt főtengelyt építettek be, megnövelték a furatot, majd különleges hajtókarokat és kovácsolt dugattyúkat helyeztek a hengerbe. A hengerfejeket szintén újraalkották.

Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 1
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 2

Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió

Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió

Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 30
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 31
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 32
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 33
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 34
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 35
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 36
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 37
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 38
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 39
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 40
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 41
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 42
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 43
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 44
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 45
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 46
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 47
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 48
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 49
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 50
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 51
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 52
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 53
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 54
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 55
Nincs nála erősebb, gyorsabb négyüléses kabrió 56
Fotó megosztása:

A turbókat is lecserélték, a leömlőt módosították. A kipufogó rozsdamentes acél, a változtatható tónusú rendszer diszkrét üzemmódja még csendesebb, mint a gyári – a sportos módus ellenben üvölt, mint a fába szorult féreg.

A szívó oldalon szénszálas komponenseket, megnövelt légszűrőket találunk, természetesen most sem maradt el a szokásos aranyfóliás hőtükör.

A motorvezérlést újraprogramozták, módosult a befecskendezés, a gyújtás és a töltőnyomás-korlátozás vezérlésre. Lecserélték az olajtöltetet, ahogy minden egyéb folyadékot (beleértve a fékfolyadékot) is.

BRABUS 850 6.0 Biturbo Cabriolet

A motor így adja ki extrém teljesítményét: a gyári 585 lóerő helyére faragott 850 LE már 5400/percnél elérhető, a motor maximális nyomatéka 1450 Nm (900 Nm helyett) 2500 és 4500 között, de ezt szokás szerint 1150-re limitálják, nehogy idő előtt elvássanak az erőátvitel elemei.

Az autó így 3,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára (a gyári S 63 azonos ideje 3,9 mp), további 5,9 mp múlva már kétszázzal suhan. A végsebességet csak az abroncsok miatt korlátozták: 350-nél leszabályoz az autó, így viszont minden bizonnyal lenyitott tetővel is eléri végsebességét a kocsi.

BRABUS 850 6.0 Biturbo Cabriolet

A hajtásláncot érintő módosításokhoz látványos karosszéria-kiegészítő társulnak; minden idom fényezett szénszálas kompozitból készül. A hátsó diffúzorból kerámia kipufogócsövek merednek elő, a keréktárcsák 18-22 colos méretben kérhetők; a képeken is látható példányt 21 colos kovácsolt alufelnikkel szerelték, elöl 255/35 ZR 21, hátul 295/30 ZR 21 méretű abroncsokkal.

Az autó futóműve sem maradt érintetlen, az ültetés mértéke 15 mm.

A utastérben megvilágított küszöbbetétek, szénszálas dekorpanelek, alumínium váltófülek és pedálok várnak a pilótára, a sebességmérő műszert 400 km/óráig kalibrálták.

BRABUS 850 6.0 Biturbo Cabriolet