Az eredeti Felicia 1960-as fiaskója már elég régen volt ahhoz, hogy az USA autóvásárlóinak fogalma se legyen arról, mi fán terem a cseh márka. A Volkswagen ugyanakkor közkedvelt, még ha a dízelbotrány megtépázta is a hírnevét, ráadásul Amerikában is szeretnek sokat kapni az emberek a pénzükért – egy szó mint száz, a Škoda levédette a Yeti, Octavia és Superb típusneveket.
Lehet persze, hogy egyszerűen nem szeretnék, ha ezeket egy másik gyártó felhasználná, de sokkal valószínűbb, hogy előbb vagy utóbb megpróbálkoznak az autók forgalmazásával.
Ez több szempontból is értelmes döntés volna: egyrészt a Škoda megjelenésével a Volkswagen még magasabbra tornázhatná az ázsióját; másrészt a Yeti, de még inkább a Kodiaq hatalmas siker lehetne a szabadidőjáműveket minden formában kedvelő piacon.