Ezen a héten az átlagosnál többet írtunk nyújtott tengelytávú autókról, nem azért, mert ennyire rá vagyunk gerjedve a témára, hanem mert a Pekingi Autószalon kapcsán kiderült: Kína rajong a megfizethető luxusért. Míg tehát az átlagos európai azt mondaná, nyújtsuk meg a Jaguar XJ-t, hadd legyen teljes a fényűzés, a kínai ügyfél úgy gondolkodik: legyen elég férőhely, legyen meg a patinás márkanév, de azért az ésszerűségnek legalább a morzsája maradjon meg. A képletbe helyi luxusadók vagy a csúcsmodellek elleni titkos társadalmi összefogás is belejátszhat, ezekre nincs rálátásunk.




A 157 mm-rel nagyobb hátsó lábtér (+116 mm térdhely!) mellett olyan extrák simogatják az utas testét és lelkét, mint a kommunikációs központ lokális wifivel, a fűthető, hűthető hátsó masszázsfotelek, az új rendszerű, ionizációs klímaberendezés (Kína nagyvárosaiban a tiszta levegő alighanem többet ér minden más földi kincsnél), vagy egy valódi világújdonság. Utóbbit Clear Exit Detection, azaz szabad kiszállás felismerő rendszer néven jegyezték be a márka extralistájára, és pont arra képes, amire neve alapján számítanánk: a berendezés figyelmezteti a hátul utazókat, ha jármű közeledik a Jaguar felé, így megakadályozva, hogy rányissák az ajtót egy közeledő kerékpárosra vagy betonkeverőre.

