Akik emlékeznek a 20/20 előtanulmányra, talán csalódottan fogadják a Seat kompakt crossoverének szériaváltozatát, ám azok, akik korrekt, sokoldalú SUV-ot keresnek, alighanem elégedetten bólogatnak, hiszen a Zaragoza melletti spanyol falucskáról elnevezett szabadidőjármű (legalábbis papíron) minden részletében hozza az elvárásokat.




A könnyített szerkezetű autó mozgatásáról 115-190 lóerős teljesítmény-tartományban játszó motorok gondoskodnak – mindkét végpont dízelmotor egyébként, középen egy 150 lovas harmadik TDI-vel. Benzinmotorból csak kicsik vannak: az egyliteres 115, az 1,4-es 150 lóerős. https://www.youtube.com/watch?v=hxCBFqQQtVc Az MQB padlólemez adta lehetőségeket kihasználva az Ateca megkapta a konszern köznapi márkái számára elérhető kényelmi és biztonsági technológiáit: dugókövető tempomat, a járművet egészségügyi vészhelyzet esetén biztonságosan megállító funkció, keresztirányú forgalom-felügyelet , holttér-figyelés, gázolásgátló vészfékrendszer, táblafelismerés az egyik oldalon, okostelefonos-fedélzeti internes-érintőképernyős központi egység a másikon. Még vezeték nélküli telefontöltő is kérhető a kocsiba, meg LED-es fényszóró, meg sok minden egyéb. Az autó szeptembertől kerül forgalomba, ára még nem ismert. 
Már a Seatnak is van SUV-ja!
Seat Ateca
A VW-csoport univerzális kompakt padlólemezére, a recept minden betűjét betartva építette meg első szabadidőjárművét a Seat.
13 fotó
