Újrakezdés előtt áll a Lada, mind európai jelenlétét, mind termékpalettáját illetően. A 2015. novemberi hazai rajtkor még nem lesznek készen az új modellek, amelyeken az utolsó finomítások zajlanak.
Nissan- és Renault-alapokon
Az új termékgeneráció a céget felvásárló Renault-Nissan szövetségtől kapja az autók műszaki alapjait, ami elég nagy változás a FIAT 124-gyel és annak leszármazottaival kezdő márkának. A gyártás helyszíne továbbra is Oroszország.
2016-tól Magyarországon
Méretben az X-Ray a Renault Captur, az Opel Mokka, a Mitsubishi ASX, a Citroën C4 Cactus vagy a Nissan Juke ellenfele lehet, persze az utóbbi kettőnél konvencionálisabb külsővel. Formatervezési szempontból is újrakezdést jelent a szedán és az aszfaltterepjáró: ezek a Volvónál ismertté vált fődizájner, Steve Mattin első szériaautói a Ladánál.

Közös teszten fut a Vesta és a kép előterében kanyarodó X-Ray. A limuzin sorozatgyártása ősszel kezdődik