Terepjáróhoz méltó marcona képet vág. A kartervédő imitáció nem vicc, a Discovery Sport akár 60 centis vízen is gond nélkül átgázol
Terepjáróhoz méltó marcona képet vág. A kartervédő imitáció nem vicc, a Discovery Sport akár 60 centis vízen is gond nélkül átgázol

Nem lesz új autógyár Magyarországon, Ausztria a befutó

Nem lesz új autógyár Magyarországon, Ausztria a befutó

Terepjáróhoz méltó marcona képet vág. A kartervédő imitáció nem vicc, a Discovery Sport akár 60 centis vízen is gond nélkül átgázol
Nem teljesen dísz az alsó védőlemez, tényleg nem riad vissza a tereptől a Discovery Sport. Ugyanakkor arra is figyeltek, hogy a hátuljára minél kevesebb koszt hordjon fel
Azért ez gusztusos! A gombok és tekerők kezelése nem túl bonyolult
Még hagyományos a műszeregység, de közötte méretes az LCD kijelző. Egyelőre magyarul nem kommunikál
Feláras extra a kulcsnélküli beszállás és motorindítás
Aprók a központi érintőképernyő gombjai, ezért csak piktogramok férnek el rajta. Egy kis előképzettség nem árt
A la Jaguar. Motorinditáskor kiemelkedik a korong és már lehet is fokozatot választani
Itt lehet kiválasztani a terepprogramokat
Klubfotelekhez méltóan kényelmesek az első ülések, és kanyarban sem esünk ki belőlük
Hosszirányban 16 centin tologatható a hátsó üléssor. A támlák több állásban rögzíthetők, illetve előrehajthatók. Jut hely bőven a lábaknak és a belmagasság is óriási
Hátul is lehet ülésfűtés, és USB csatlakozó is van
Csak húzni kell, és már emelkedik is a két pótülés
Hét üléses kivitel esetén nincs pótkerék, csak gumijavító készlet. A rekeszbe a roló is belerejthető
A legmagasabb felszereltségű modelleken széria, a többieken 158 470forintért megvásárolható extra az elektromos csomagtér-ajtó nyitás
Jókora a csomagtartó (480 literes). Az ötüléses változatnál a padló alatti üregbe egy teljes méretű pótkerék is befér
Lassú tempónál a rugózás feszessége, gyorsnál a jó úttartás és kanyarstabilitás, valamint az alacsony zajszint tűnik fel
Erőteljes, de pörgetve hangos a Peugeot eredetű, 2,2 literes dízelmotor. Hamarosan érkezik a saját fejlesztés
Így lepleztük le a brit autóipar legújabb büszkeségét
Nem lesz új autógyár Magyarországon, Ausztria a befutó 53
Nem lesz új autógyár Magyarországon, Ausztria a befutó 54
Nem lesz új autógyár Magyarországon, Ausztria a befutó 55
Nem lesz új autógyár Magyarországon, Ausztria a befutó 56
Nem lesz új autógyár Magyarországon, Ausztria a befutó 57
Nem lesz új autógyár Magyarországon, Ausztria a befutó 58
Nem lesz új autógyár Magyarországon, Ausztria a befutó 59
Nem lesz új autógyár Magyarországon, Ausztria a befutó 60
Nem lesz új autógyár Magyarországon, Ausztria a befutó 61
Nem lesz új autógyár Magyarországon, Ausztria a befutó 62
Nem lesz új autógyár Magyarországon, Ausztria a befutó 63
Nem lesz új autógyár Magyarországon, Ausztria a befutó 64
Nem lesz új autógyár Magyarországon, Ausztria a befutó 65
Elsőként vezethettük Magyarországon a Land Rover Discovery Sportot. A származása kicsit zűrös, de azért van, amiben jobb a BMW X3-nál is.
Fotó megosztása:
A JLR szóvivője nem bocsátkozott részletekbe a tervezett modelleket illetően, mindössze annyit közölt, hogy gyártásuk a jövő év után kezdődik meg. A gyártás kihelyezése a grazi üzembe azért vált szükségessé, mert a JLR növekedésének tervezett mértéke meghaladja a cég brit üzemeinek a kapacitását.

Ralf Speth a JLR vezérigazgatója közölte, hogy a brit vállalat ezután is hű marad hagyományaihoz. “Továbbra is Nagy-Britannia marad a tervezés, a dizájn és a gyártás központja. Az ehhez hasonló partneri kapcsolatok ebben csak kiegészítő szerepet játszanak” – szögezte le.

A 2014-ben Nagy-Britanniában készült 1,53 millió autó egy harmadát a JLR gyártotta. A tradicionális brit autógyár 2008-ban került át a Fordtól az indiai Tata Motors tulajdonába. Felmerült, hogy a Tata esetleg Magyarországon épít új gyárat, a mostani döntés azonban szertefoszlatta ezeket az álmokat.

A Magna Steyr a kanadai Magna International, a Robert Bosch után a világ második legnagyobb autóipari alkatrész-beszállítójának osztrák leányvállalata. A Magna Steyr grazi üzeme több autómárka különféle speciális modelljeinek a gyártásával foglalkozik. Itt készül például a Mercedes G osztály a Daimler számára, a MINI Countryman és a MINI Paceman a BMW számára, valamint a Peugeot RCZ modellje.