Amikor az amerikai Carroll Shelby felkérte a brit AC sportautó-manufaktúrát, hogy építsenek neki egy böszme V8-assal szerelt versenyautót, olyan lavina indult útjára, amely megváltoztatta az automobil világát.
Az első két évben apró, 5,0 liter alatti V8-asokkal szerelték, az igazán kultikus modell, a Cobra 427 aztán 1965-ben jelent meg: a 7,0 literes Ford-blokk 431 lóerőt adott le, a végsebesség 262 km/óra volt. Összesen talán 300 darab készült az autóból, amely pénzügyi katasztrófának bizonyult, viszont a csekély darabszámok és a sportsikerek miatt (az autó 250 kilóval könnyebb volt a Corvette-nél, így a versenypályán nem volt párja) hamar a gyűjtők kedvencévé vált.
A magas gyűjtői kereslet olyan replika-építési hullámot indított útjára, amely a mai napig nem csillapodik. Még maga Carroll Shelby is hamisított néhány kvázi-eredeti Cobra 427-est, amelyeket ugyanúgy független üzemek állítottak elő, mint a kópiákat.
A most bemutatott ötven autót ismét a Shelby bocsátja piacra. A jól ismert karosszéria alumíniumból vagy üvegszál-erősítésű műanyagból egyaránt kérhetjük; utóbbi a klasszikus kék-fehér sávozással készül, míg az előbbi festés nélkül, polírozott fémkarosszériával kapható.
Ötven éves a legendás méregzsák 3
A fékrendszer versenyspecifikációk szerint készül, a műszerek egyediek, akárcsak a tetőt helyettesítő, évfordulós logóval díszített takaróponyva. Az üléseket műbőr borítja, mint annak idején, a keréktárcsák 15 colosak.
Az autót 50 példányban készülnek gyártani, darabonként 120 ezer dollárért (31 millió Ft). Ez nem hangzik soknak egy legendáért, de mielőtt belelkesednél, muszáj szólnunk: ebben az árban nincs benne a sebességváltó, sem a 427 köbcolos V8-as blokk. 
Ötven éves a legendás méregzsák 4