Karácsonykor leplezte le az új generációs Altót a Suzuki: a kizárólag Japánban forgalmazandó, az ottani törpeautó (Kei-car) szabályokhoz igazodó autócska rendkívül szimpatikusan tölti ki a rendelkezésére álló 3,4 méteres teret, szögletes vonalvezetése egyszerre modern és játékos, alighanem sokan örömmel látnának egy ilyen karakteres Suzukit Európa útjain is. Hiába vágyakozunk persze, nekünk a lágyabb fazonú Celerio jutott.
Azok, akik az Alto hazai beszerezhetetlensége felett bánkódtak, most még szomorúbbak lesznek: a Suzuki hamarosan bemutatja a modell sportváltozatát. Ezt persze nem kell szó szerint érteni, de az Alto Turbo RS nevében és megjelenésében egyaránt rendkívül harcias jelenség. A 17 colos kerekek kőkemény rugózást ígérnek, a fehér fényezést vadító piros betétek és az ölnyi feliratozás az oldalfalon minden naiv autóssal elhiteti, hogy valami félelmetessel találkoztak, pedig…
Pedig az Alto RS-nek ugyanúgy bele kell férnie a Kei-car szabályokba, mint vézna kistesóinak, így bár a 660 köbcentis motorocska teljesítményéről még nem nyilatkozott a Suzuki, az vélhetően nem haladja majd meg az ilyen modelleknél szokásos 64 lóerőt – ez százalékosan jóval több, mint az alapmodell 48, illetve 51 lóereje, és egész tisztességes lóerő/tömeg arányt biztosít a csupán 610 kilós autónak.
A Japánban márciustól kapható parány létezése január kilencedikén, a tokiói autószalonon válik hivatalossá. Ugyanitt az év japán autójának megválasztott Hustler két prototípusát is bemutatja a Suzuki: a Road Bike ültetett futóművet, sportos grafikákat és 17 colos kerekeket kap, míg az Outdoor Style épp ellenkezőleg, megemelt hasmagassággal és rikító fényezéssel parádézik.
Itt a legkisebb Suzuki sportváltozata! 3