Az Aston Martin először öt éve, 2009-ben vetette fel, hogy luxusszedánt gyártana, a patinás Lagonda név alatt. Néhány tanulmánnyal később idén már materializálódott a típus, ám egészen mostanáig csupán két, keveset mutató fényképet láthattunk az autóról.
Megérkezett az Aston Martin Lagonda
Konzervatív elegancia
Régóta ígérgetik, de eddig csupán néhány sejtelmes fényképet láthattunk az Aston Martin luxusszedánjáról. Most kémfotókon bukkant fel a Lagonda, a legváratlanabb helyen.
Most viszont lehullott a lepel az autóról, ha nem is hivatalosan: a modell egy példányát Ománba szállították tesztelésre, és a repülőtéren fényképezték le a típust, alighanem az Oman Air légi társaság megbízásából, akik szívhez szóló közleményben méltatták együttműködésüket a neves brit sportautó-márkával.
Azt eddig is tudtuk, hogy a Lagonda nem alkalmazza majd az Aston Martin jellegzetes formajegyeit, ennek ellenére a hűtőmaszk nyomokban emlékeztet az anyamárkára, akárcsak a hátsó lámpatestek kialakítása. Ezeken túl azonban teljességgel egyedi formákkal találkozunk, a fényszóróktól kezdve az alapvető sziluettig, amely kifejezetten konzervatív és szögletes. Ez nem véletlen, hiszen a Lagonda nem sportlimuzin (arra ott van az Aston Martin Rapide), hanem igazi, sofőrös luxusautó.
Ez persze nem jelenti azt, hogy tohonya volna: a Rapide padlólemezére épülő Lagonda tömegét szénszálas karosszériaelemek csökkentik, motorja pedig a híresztelések szerint az anyamárka áthangolt V12-ese lesz, hat literrel és 600 lóerőt meghaladó teljesítménnyel. A hátsó kerekekre nyolcfokozatú automata váltón át jut el a nyomaték; százra alig több mint 4 másodperc alatt gyorsul az elegáns szedán.
A gyártója által csak “kiemelkedő autóipari műalkotásként” emlegetett Lagonda nem lesz gyakori látvány az utakon: egyrészt kevesebb, mint száz darab készül (teljes egészében egyedi igények szerint) a nagy limuzinból, másrészt forgalmazását kizárólag az arab világban tervezi a gyár. Az ár ennek megfelelően nem nyilvános ? akinek kell az autó, úgyis ki tudja fizetni.