Ha visszatekintünk a Bugatti gazdag történelmébe, számos olyan, csodálatos autóval találkozhatunk, amelyet a márka klasszikus, fekete-sárga színpárosára fényeztek, a Type 41 Royale-tól a Type 55-ön át a képeken látható Type 44-ig (egyébként még a gyárkapun is ez a színkombó virít). Azt gondolnánk, ez napjaink egyik legnépszerűbb kombinációja, de nem: a most bemutatott “1 of 1” az első és az egyetlen modell, amelyet így fényeztek le. 

Legalábbis így beszélte meg a gyárral az a meg nem nevezett szingapúri megrendelő, aki nem elégedett meg a szokásos custom megoldásokkal, amikor megrendelte Veyronját. Amellett, hogy saját kedvére kikevertetett egy sárga árnyalatot, amelyet a fekete szénszálas karosszéria bizonyos elemeire – az első kerékdobra, az A-oszlopra, a motorborításra és a hátsó kerékívekre – felvittek. 
A Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse 1 of 1 első pillantásra hétköznapi, egyedi modellnek tűnik. Csakhogy megrendelője legextrémebb kívánságait is teljesítették.
A Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse 1 of 1 első pillantásra hétköznapi, egyedi modellnek tűnik. Csakhogy megrendelője legextrémebb kívánságait is teljesítették.

Csak így volna szabad luxusautót venni

Csak így volna szabad luxusautót venni

A Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse 1 of 1 első pillantásra hétköznapi, egyedi modellnek tűnik. Csakhogy megrendelője legextrémebb kívánságait is teljesítették.
Csak így volna szabad luxusautót venni 15
Csak így volna szabad luxusautót venni 16
Csak így volna szabad luxusautót venni 17
Csak így volna szabad luxusautót venni 18
Csak így volna szabad luxusautót venni 19
Csak így volna szabad luxusautót venni 20
Csak így volna szabad luxusautót venni 21
Csak így volna szabad luxusautót venni 22
Csak így volna szabad luxusautót venni 23
Csak így volna szabad luxusautót venni 24
Fotó megosztása:
Csak így volna szabad luxusautót venni 25
A fekete és a sárga elemeket egyébként eltérően dolgozták ki: a szabadon hagyott felületek áttetsző lakkozást kaptak, míg a karosszéria azon részeit, ahová később a sárga szín került, hagyományos fedőlakkozás fedi. A sárga a felniken, valamint az olaj- és üzemanyag-betöltő nyílásokon is visszaköszön. 
Ez önmagában is lenyűgöző volna, mint ahogy az is elismerésre méltó, hogy a tulajdonos személyesen a Bugatti elnök-vezérigazgatójától vehette át az autó kulcsait, és az átadási ünnepségre a képeken látható Type 44-est is kikölcsönözték egy amerikai autós múzeumból. 
Csakhogy itt nem állt meg a tudomány: bár ez első látásra nem feltűnő, lecserélték a Bugatti hagyományos hűtőmaszkját. A patkó alakú keretet kitöltő rácsot több mint 200 munkaóra ráfordításával alakították ki: először a vevő monogrammjából (LP) alakították ki a hálót, majd annak minden felületét kézzel polírozták. Ezt követően eloxálták, majd részben lecsiszolták, és újraeloxálták a rácsot. 
Csak így volna szabad luxusautót venni 26
És ha már a rejtett értékeknél tartunk: a hátsó szárny alsó felületére, amelyet 180 km/óra alatt egyáltalán nem lehet látni, felfestették a Bugatti emblémáját. 
A beltérben a fekete bőrből és karbon kompozitból készült felületeket sárga öltések díszítik; az ajtókapaszkodó belső zugába a Bugatti Veyron sziluettje került fel, méghozzá egészen faramuci eljárással: az ajtót borító bőr egyik oldalán fekete, a másikon sárga; a bőrt lézersugarakkal perforálták, a lyukaknál előhívva a sárgát – ezek a színes pontok rajzolja ki az autót. Az egyedi megoldásokra való törekvés persze nem csak ízléses megoldásokat szül: a megrendelő neve mellé arcképét is felgravírozták a küszöbborításra. 
A Bugatti a “1 of 1” árát nem hozta nyilvánosságra, azt azonban lehet tudni, hogy a Veyronok átlagára jelenleg kétmillió euró (620 millió Ft) fölött mozog, beleértve az opciókat is, a kilenc színben kérhető, áttetsző lakkal fedett szénszálas karosszériától a kristályüveg, platina vagy porcelán betétekig.
Csak így volna szabad luxusautót venni 27