Megugrott a néhány éves használt autók ára
Használtautó-vásárlás előtt a megfelelő típus kiválasztása eleve nehéz és legtöbb esetben a motorváltozatok között sem könnyű dönteni. Cikkünk mindkét kérdésben segíteni igyekszik
Használtautó-vásárlás előtt a megfelelő típus kiválasztása eleve nehéz és legtöbb esetben a motorváltozatok között sem könnyű dönteni. Cikkünk mindkét kérdésben segíteni igyekszik
Fotó megosztása:
Negyedmillió forintból Swiftet érdemes venni. Ha van rá legalább 350 ezer Ft, akkor a 16 szelepes 1,3-ast, ha nincs, a sima 68 lóerős 1,3-ast választanám
Negyedmillió forintból Swiftet érdemes venni. Ha van rá legalább 350 ezer Ft, akkor a 16 szelepes 1,3-ast, ha nincs, a sima 68 lóerős 1,3-ast választanám
Fotó megosztása:
A legjózanabb választásnak a nyolcszelepes, szögegyszerű ezerhatos tűnik, 87 lóerővel
A legjózanabb választásnak a nyolcszelepes, szögegyszerű ezerhatos tűnik, 87 lóerővel
Fotó megosztása:
Könnyen gazdára talál egy jó állapotú E12-es Corolla. Elég hozzá a benzines alapmotor
Könnyen gazdára talál egy jó állapotú E12-es Corolla. Elég hozzá a benzines alapmotor
Fotó megosztása:
Kerülnénk a dízel Mondeókat, elrettentő futásteljesítményük miatt. A benzinesekkel sokkal csekélyebb a kockázat
Kerülnénk a dízel Mondeókat, elrettentő futásteljesítményük miatt. A benzinesekkel sokkal csekélyebb a kockázat
Fotó megosztása:
Előnyben részesítenénk az 1,9 literes TDI-t a kétezressel szemben
Előnyben részesítenénk az 1,9 literes TDI-t a kétezressel szemben
Fotó megosztása:
Nehéz kitalálni, melyik motorváltozat legyen a befutó?
Nehéz kitalálni, melyik motorváltozat legyen a befutó?
Fotó megosztása:
Az elmúlt negyedévben újabb lendületet vett a Használtautó-index (az index egy arányszám, amely az adott időszakban elkelt használt autók aktuális összértékét viszonyítja a válság kezdetekor, 2009 első negyedévében mért szinthez – 100 százalék feletti állapota azt jelzi, hogy a használtautó-piac lendülete felette jár a bázisnak tekintett időszak teljesítményének) emelkedése: a második negyedévet fémjelző 122 százalékos érték közel kilenc százalékponttal haladja meg az előző negyedévben regisztrált szintet.
Egyrészt tovább növekedett a gazdát cserélő használt autók mennyisége, amit a szezonális hatáson kívül a tavalyi első félévhez képest 45 százalékkal bővülő import, illetve az újautó-eladások 21 százalékos növekedése is felpezsdített. Másrészt az is növeli a piaci forgalom összértékét, hogy az átlagárak egy év alatt csaknem 7 százalékkal ugrottak meg, amiben a használtautó-importra kiterjesztett vagyonszerzési illeték bevezetése is szerepet játszik.

A Használtautó.hu közleménye szerint egyelőre nem látszik jele annak, hogy a piac mennyiségi bővülése a közeljövőben kifulladna. Az átlagár 6,7 százalékos növekedése azonban jórészt egyszeri hatás: elsősorban nem a tavasszal megélénkülő kereslet, hanem a használtautó-importra kiterjesztett vagyonszerzési illeték év eleji bevezetése okozta. Lefelé nyomja ugyanakkor az árat, hogy a kínált autók átlagéletkorának növekedése nem állt meg, a meghirdetett személyautók 68 százaléka legalább 9 esztendős.

Korcsoportok szerint vizsgálva az árváltozást kiderül, hogy a legnagyobb áremelkedés a 3-5 éves, illetve a 6-8 éves használt autók körében következett be: átlagosan több mint 15, illetve 13 százalékkal magasabb árakkal találkozhatunk ezeknek az autóknak a hirdetéseiben, mint egy éve ilyenkor. Az újszerű, 0-2 éves használt autók esetében a legkisebb a százalékos többlet, hiszen azok a piac átlagáránál eleve drágábbak, s esetükben nagyobb áremelkedés mellett a potenciális vásárlók nagyobb számban fordulnának az alternatívák jelentő új autók vagy a kedvezménnyel kínált szalonautók felé.

Minden korcsoportban az látható, hogy míg az előző év második felében lassú csökkenés jellemezte az árakat, a vagyonszerzési illeték bevezetése óta megdrágult import felfelé nyomta a belföldön kínált használt személyautók árát is. A második félévben azonban további jelentősebb árnövekedésre már nem kell számítani.