2003 Készülnek a Logan első vázlatai a Renault formatervező stúdiójában. A francia márka ekkor már 99,3 %-os tulajdonos a Daciában.
2003 Készülnek a Logan első vázlatai a Renault formatervező stúdiójában. A francia márka ekkor már 99,3 %-os tulajdonos a Daciában.

A Dacia húzza a Renault szekerét

A Dacia húzza a Renault szekerét

2003 Készülnek a Logan első vázlatai a Renault formatervező stúdiójában. A francia márka ekkor már 99,3 %-os tulajdonos a Daciában.
2004 Nyáron megjelenik a Logan, a márka első újkori modellje. Még ebben az évben elárasztják vele a keleti blokkot, köztük Magyarországot.
2005 Nyugat-Európában megkezdik a Logan gazdagabban felszerelt kivitelének a forgalmazását. A 7500 eurós vételár nevetségesen alacsony, a siker felfoghatatlan.
2005 Az EuroNCAP töréstesztre küldi a Logant. Háromcsillagos utasvédelem, egycsillagos gyalogosvédelem a mérleg
2006 Egy indiai tuningműhely, a DC Design nyújtott tengelytávú kombit épít a Loganból. A Logan Steppe tanulmányból hamarosan kibontakozik az MCV, a piac messze legolcsóbb hétüléses személyautója.
2007 Komoly erősítésbe fog a Dacia, a Logan letámadja az Európán kívüli piacokat. Indiában Mahindra Renault Logan, Iránban Renault Tondar 90 néven árusítják.
2008 Egy évvel a dobozos MCV (Logan Van) után bemutatkozik a modell pick-up verziója. Még ebben az évben felvarrják a Logan ráncait, különösen a beltérben nyilvánvaló az előrelépés.
2009 A Nissan dél-afrikai üzeme elkezdi gyártani a Logan pick-upot, Nissan NP200 néven
2010 A Dacia márka Németországban a második helyen végez a J.D. Power tulajdonosi elégedettségi felmérésén. A Mahindra szakít a Renault-val, de Verito néven tovább forgalmazza a Logant.
2011 Az észak-amerikai Electric Mobile Cars tisztán elektromos járműveket készül bevezetni az USA piacán. a háromtagú flotta pick-up tagja egy átalakított Dacia Logan. A cég később csődbe jut, de legalább megpróbálták.
2012 300 000 darabos gyártás után véget ér az első generációs MCV története, ám az autót az AvtoVAZ tovább gyártja Lada Largus néven. Megjelenik a második generációs Logan.
2012 300 000 darabos gyártás után véget ér az első generációs MCV története, ám az autót az AvtoVAZ tovább gyártja Lada Largus néven. Megjelenik a második generációs Logan.
2013 A romániai AutoK9 egy Hyundai Coupé és egy első generációs Logan házasításával létrehozza egyedi Dacia kupéját. Ami a hivatalos vérvonalat illeti, ősszel bemutatkozik a Logan kombi, immár hagyományos, ötajtós karosszériával.
Fotó megosztása:
2012 300 000 darabos gyártás után véget ér az első generációs MCV története, ám az autót az AvtoVAZ tovább gyártja Lada Largus néven. Megjelenik a második generációs Logan.

2012 300 000 darabos gyártás után véget ér az első generációs MCV története, ám az autót az AvtoVAZ tovább gyártja Lada Largus néven. Megjelenik a második generációs Logan.

A Renault remek vásárt csinált a Daciával, továbbra is a diszkontmárka húzza az eladásokat, sőt: a Dacia sikere ellensúlyozza a Renault visszaszorulását a feltörekvő országokban. A Renault-csoport az első félévben 1,4 millió járművet adott el világszerte, ami csaknem 4,7 százalékkal több, mint tavaly. A Dacia márka értékesítése 25 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

A Renault eladása nemzetközi szinten 9 százalékkal visszaesett az első hat hónapban, 589 ezer járművet értékesített a vállalat. A legnagyobb csökkenés Algériában és Törökországban volt, ahol harmadával, illetve negyedével kevesebb autót adtak el a tavalyihoz képest. Európában azonban bővült a Renault piaca: Portugáliában 68 százalékkal, Nagy-Britanniában 65 százalékkal, Írországban 52 százalékkal, Spanyolországban pedig 35 százalékkal több járművet értékesítettek az első félévben.

A Renault Franciaországban 313 ezer, a tavalyinál 12,5 százalékkal több autót adott el az első hat hónapban, így a francia piac több mint egynegyedét fedi le. A vállalat Európában 3-4 százalékos növekedésre számít a második félévben.

(Forrás: MTI)