A terepjárózásnak inkább a csillogó, mint a dolgos végét ragadta meg a SEAT új modellvariánsa, a Leon X-Perience. A név az összkerékhajtásra utaló, elmaradhatatlan X-et a kalandokat idéző experience (élmény, tapasztalat) szóval variálja, ám 17 és 18 colos kerekeivel, alumínium lökhárító-betétjével, krómozott kipufogóvégeivel sokkal inkább a városi éjszakában, mintsem a poros ösvényeken, felázott földutakon keresi az örömöt az autó. 

Fél évvel azután, hogy bemutatták az összkerékhajtású Leon kombit, kötelező jelleggel megjelent annak emelt hasú, morcosított változata.
Fél évvel azután, hogy bemutatták az összkerékhajtású Leon kombit, kötelező jelleggel megjelent annak emelt hasú, morcosított változata.

Terepkombi Spanyolországból

Terepkombi Spanyolországból

Fél évvel azután, hogy bemutatták az összkerékhajtású Leon kombit, kötelező jelleggel megjelent annak emelt hasú, morcosított változata.
Terepkombi Spanyolországból 11
Terepkombi Spanyolországból 12
Terepkombi Spanyolországból 13
Terepkombi Spanyolországból 14
Terepkombi Spanyolországból 15
Terepkombi Spanyolországból 16
Fotó megosztása:
Terepkombi Spanyolországból 17
A Leon modellcsaládján januárban bevezetett, állandó összkerékhajtáshoz 15 mm-es hasmagasság-emelés társul, a fokozott mechanikus és légellenállás kedvezőtlen hatásait alapáras start-stop és fékenergia-visszanyerő rendszerek hivatottak ellensúlyozni. Míg az összkerekes Leon ST csak dízelmotorral kapható (105 LE 1.6 , és 150 LE 2.0) az X-Perience modellhez már TSI benzinmotor is rendelhető, illetve a kétliteres dízel 185 lovas kiadásában is felkerült a palettára, DSG váltóval kombinálva. 
A terepkombi belül a narancsszín dekorációtól és az opciós Alcantara vagy bőr kárpitozástól eltekintve egészen hétköznapi, praktikus kombi maradt, 587 (bővítve 1470) literes csomagtartóval. A modell ősztől kapható Európa-szerte.
Terepkombi Spanyolországból 18