Tavalyi versenyautójának továbbfejlesztett változatával áll rajthoz az idei Pikes Peak hegyi felfutó versenyen a Mitsubishi. A MiEV Evolution III megőrizte elődjének főbb komponenseit, a nagykapacitású akkumulátort, és a négy elektromotorból álló összkerékhajtási rendszert, tökéletesítették ugyanakkor az autó menetdinamikai és kanyarvételi képességeit – utóbbi felettébb hasznos egy útvonalon, amelynek 20 kilométerén 156 forduló vár a pilótára. 

Három az elektromos igazság? 1
Három az elektromos igazság? 2

Három az elektromos igazság?

Három az elektromos igazság? 5
Három az elektromos igazság? 6
Fotó megosztása:
Három az elektromos igazság? 7


A mérnökök csökkentették a konstrukció tömegét; ennek érdekében átdolgozták a csőváz szerkezetét, és módosították az anyagösszetételt. A négy villanymotor összteljesítménye a tavalyi 400 kW-ról (544 LE) 450 kW-ra (612 LE) emelkedett, a tavaly 260 mm széles abroncsokat 330-asok váltották fel. Az új orrkialakítás fokozott leszorítóerőt termel, a kipörgésgátló hatékonyabb erőátvitelről gondoskodik. 
A 4,87 méter hosszú, 1,9 m széles, 1,39 m magas jármű elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futóművet kapott. A Mitsubishi két autóval áll rajthoz a Pikes Peaken, ahol tavaly és tavalyelőtt egyaránt második helyen zárták a versenyt az elektromos autók kategóriájában. A pilóták személye nem változik: az egyik autót a tavalyi ezüstérmes, kétszeres Dakar-győztes Macuoka Hirosi, a másikat az a Greg Tracy vezeti, aki eddig hatszor győzött a Pikes Peaken – igaz, motorkerékpárral. Tavaly a dobogó harmadik helyére állhatott fel a villamos osztályban.