A Volkswagen 1988-ban mutatta be a Rallye Golf G60-at, a homologizációs céllal, ötezer példányban készült utcai versenyautót, amely kétszer annyiba (50 000 márka) került, mint a korabeli Golf GTI. Vaskos kerékív-szélesítéseivel ennek a hangulatát hivatott felidézni a Volkswagen Golf R 400, a cég legújabb nagyteljesítményű tanulmánya. 

Brutális Golf 400 lóerővel 1
Brutális Golf 400 lóerővel 2

Brutális Golf 400 lóerővel

Brutális Golf 400 lóerővel

Brutális Golf 400 lóerővel 11
Brutális Golf 400 lóerővel 12
Brutális Golf 400 lóerővel 13
Brutális Golf 400 lóerővel 14
Brutális Golf 400 lóerővel 15
Brutális Golf 400 lóerővel 16
Brutális Golf 400 lóerővel 17
Brutális Golf 400 lóerővel 18
Fotó megosztása:
Brutális Golf 400 lóerővel 19
A 300 lóerős Golf R-nél kerek 100 lóerővel erősebb, 100 km/órára 4,9 helyett 3,9 másodperc alatt gyorsuló, a 250 km/órás leszabályozást hírből sem ismerő újdonsággal a szériagyártás határait igyekszik feltérképezni a Volkswagen. A Golf R 400 minden egyes lóerejére csupán 3,55 kilogramm tömeg jut, a 2.0 TFSI motor 450 Nm nyomatéka (Golf R: 380 Nm) állandó összkerékhajtáson keresztül jut az aszfaltra. A Haldex-kuplungos 4Motion rendszert mindkét tengelyen elektronikus differenciálzár (XDS+) egészíti ki, az ESP teljesen kikapcsolható. 
Brutális Golf 400 lóerővel 20
A menetdinamikához illő megjelenésről szénszálas műanyagból készült tükörházak és tetőlemez gondoskodik, az aerodinamikai elemek csak látványukban idézik a könnyű, de erős anyagot. A futóművet nem módosították a Golf R-hez képest: maradt a 20 mm-es ültetés, és az abroncsméret is ugyanaz (235/35 R 19). Ugyanakkor megnövelték a nyomtávot, és újratervezték a felniket: ezek küllői aktívan terelik a levegőt a megerősített fékrendszerhez. A nagyobb nyomtáv miatt 20-20 mm-rel megtoldották a kerékíveket. 
Brutális Golf 400 lóerővel 21
A Golf R-en krómozott, a Golf GTI-n piros díszítőelemek itt látványos sárga színben pompáznak. A fényszórók alatt masszí v torkok nyelik a fékek hűtéséhez szükséges levegőt. Hátul a Golf R kétszer kettő kipufogója helyett visszatértek a 2002-es R32 dupla, felfelé kunkorodó megoldásához. 
A beltér hangulatát a bőr-Alcantara borítású versenyülések határozzák meg, a felületeket szénszálas elemek díszítik, és természetesen mindenütt visszaköszön az orron feltűnő citromsárga színkód.
Brutális Golf 400 lóerővel 22