A Prius eddig kiváló hibrid volt, ám a jövőre érkező, negyedik generációnak megvan az esélye arra, hogy kiváló autó is legyen: az új modell a Toyota vadonatúj, moduláris TNGA padlólemezére épül, ami mélyebb tömegközéppontot, igényesebb vezethetőséget és akár összkerékhajtást jelent.
Összkerékhajtással jön az új Prius
Merészebb, igényesebb lesz
Változatlan aerodinamikával, de radikálisan átdolgozott dizájnnal és gazdagabb felszereltséggel érkezik jövőre a korszakalkotó hibrid negyedik generációja.
A tavaly óta változatlan állapotot mutató kémfotókon az erős álcázás ellenére is nyilvánvaló, hogy az új Prius megőrzi elődeinek jellegzetes ék formáját, és azzal együtt a kiváló alaktényezőt. Csakhogy ezt a sziluettet merész vonalakkal bolondítják meg: úgy tudni, az NS4 tanulmányautó megoldásait örökli meg a következő hibrid, keskenyebb fényszórókkal, LED-szemöldökökkel, sportosan öblös alsó légbeömlővel.
Azt már tavaly tavasszal lehetett tudni, hogy különösen takarékos lesz a negyedik Prius: CO2-kibocsátása csaknem 20 g/km-rel csökken. Szintén nem teljesen új információ a hátsó tengelyre illesztett, másodlagos villanymotor. Az viszont eddig nem volt egyértelmű, hogyan osztaná be az ‘e-AWD’, azaz elektromos összkerékhajtás erejét az autó.
A hírek szerint a hátsó tengelyre csatolt elektromotor kizárólag kis sebességeknél, 60 km/óra alatt dolgozna, illetve csúszós útfelületen segít a vonóerő átvitelében, ezáltal a menetstabilizálásban is.
A dupla villanymotor egyben azt is jelenti, hogy a Prius hagyományos, tehát nem konnektoros kivitele is lítiumion akkumulátort kap. Ezzel viszont olyan magas szintre emelkednek a költségek, hogy a Toyota úgy döntött, a prémium szegmens irányába mozdítja el a hibridet: igényesebb belső kidolgozással, finomabb futóműbeállítással, gazdagabb felszereltséggel teszik elfogadhatóvá a jelenleginél várhatóan több mint 10 százalékkal magasabb indulóárat.
Jövőre egyébként nem csak a Prius, de annak konnektoros hajtáslánca is megújul: a Prius PHEV valamint hosszabb elektromos hatótávolságot és hajszállal kedvezőbb fogyasztást kínál. A fejlődés az új akkucsomagnak, a kedvezőbb aerodinamikának és a hajtáslánc javított belső súrlódásának köszönhető.