Hatalmas hullámokat csapott az Audi, amikor néhány héttel ezelőtt hibrid R18 e-tron quattro Le Mans-i versenyautóján, majd a Sport Quattro Concept aktualizált változatán is bemutatta a fényforrásként lézerfényt használó reflektorát. Ezt követően bejelentették, hogy hamarosan szériaállapotba fejlesztik a technológiát, így aki mostanában hallott először a technológiáról, borítékolhatja Ingolstadt vezető pozícióját.
A BMW beszólt az Audinak
Ki nyeri a lézerlámpa-versenyt?
Két német márka, az Audi és a BMW is a célegyenesben halad afelé, hogy elsőként dobjanak piacra lézer alapú fényszóróval szerelt gépkocsit. Az előny látszólag az Audinál van, de a BMW csípős viccel hűtötte le a kedélyeket.
Mindezt a nagy rivális BMW higgadtan szemlélte a távolból, és kíméletlen eleganciával csak egy rövid megjegyzést fűzött hozzá az interneten:
“Sajnáljuk, hogy 2011-es lézerfény-koncepciónkat nem mutattuk be a 2014-es szórakoztatóelektronikai szakkiállításon (CES). Nem érünk rá, lefoglal bennünket a sorozatgyártás.”
A csipkelődő bejegyzés a hónapokon belül piacra kerülő BMW i8 hibrid luxuskupéra utal, amelyen annak idején a világon elsőként mutatta be a lézerrel gerjesztett fénynyaláb autóipari felhasználásának lehetőségét a BMW.
Az adok-kapok tehát megy, de a végén úgy is az nevet, aki utoljára nevet: hamarosan eldől, meg tudja-e előzni müncheni ellenlábasait az Audi.
Addig is nézzük meg a BMW kisfilmjét a lézeres fényszóróról.