Bár a legtöbb baleset nem a téli, csúszós utakon történik, mert a legtöbben visszavesznek a tempóból, nehezített körülmények között könnyebb elérni autónk és saját magunk határait. Mivel jól összeállított feladatokkal, egy alkalmas helyen még az überprofi sof?rök is sokat tanulhatnak, mai nagyanyagunkat a vezetéstechnikai továbbképzésnek szenteltük.
Pályák Budapesten és Pest megyében
Pest megyében illetve a f?városban többféle intézmény közül választhatunk. Az egyetlen Budapesten belüli lehet?ség a Magyar Autóklub pályája Újpesten. Tradicionális helyszín a Hungaroringen belüli Tanpálya és megépült a csillogó-villogó Drivingcamp Hungary Zsámbék mellett, amely tiszta nyugat. Gyakorlásra és fejl?désre mindegyik alkalmas, az illet? jobb vezet?ként tér haza a kurzus elvégzése után.

Szerkesztőségünk tagjai lassan tíz éve járnak autót tesztelni és tanulni Székely Gyulához (a kép előterében), hogy biztonságosabban vezessünk
Célja azóta sem változott: a képzés által kevesebb embert veszítsünk el értelmetlenül az utakon. A reptér szakaszain ma 800 bója van fent és a szektorok összef?zésével összesen 2,1 kilométernyi pályát lehet kijelölni, amelyeken az összes gyakorlatot összef?zve 16 percig (!) vezethet folyamatosan a képzésre jelentkez?.
A lényeg: életszer? sebesség
36 ezer négyzetméternyi betonon kergethetjük az autókat a határaikig. A tudományos igény? mérésekre alkalmas, 150 méternyi sík m?gyanta felületet mi többnyire kihagyjuk, inkább a pálya többi részét használjuk, ahol feladattól függ?en 60-130 km/órás sebességgel haladunk.

36 ezer négyzetméternyi területen lehet gyakorolni. A pálya szélessége 52 méter, de van még 20 méter tartalék. Aki innen is kicsúszna, az füves mezőre fut ki
Elfér a mixer is
A terület nagy kiterjedése miatt betonnal töltött mixerek, t?zoltóautók és 40 tonnás kamionok sof?rjei is biztonságban gyakorolhatnak. A pálya szélessége 52 méter, a felület teljes szélessége ennél is több 20 méterrel. Akinek ez nem elég a megálláshoz, az a pályát övez? mez?re csúszik ki, ahol a füvet legel? birkák bogyói jelentik a legnagyobb veszélyt. 2004 óta több mint 6500 ember vett itt részt képzésen balesetmentesen és összesen két tükör tört le, amikor ketten túl közel haladtak el egymás mellett.
A repül?ipari szabványok szerint épült, 25 centi vastag betoncsík felülete teljesen sík. A burkolat annyira vastag, hogy tömege által nem mozog, így nem képz?dnek rajta lyukak, kátyúk.
Az egynapos, csoportos tréning részletes leírása itt olvasható, kivonatosan ez vár a résztvev?kre:
I. gyakorlat: kezelhet?ségi vizsgálat (tempó 50-70 km/h, pályahossz: 750 m). Cél: a kormánykezelés és a tempóérzék kifinomítása, a járm? menetdinamikai tulajdonságainak megismerése
II. gyakorlat: vészfékezés, célfékezés (tempó 50-90 km/ h) a féktáv mérésével. Cél: elsajátítani a helyes vészfékezési technikát blokkolásgátlóval és megismerni a vészfékasszisztens m?ködését.
III. gyakorlat: a fékezés és kormányozhatóság vizsgálata (tempó 60-80 km/h). Cél: megismerni a fékezés közbeni kormányozhatóság határait. A pálya egy szakasza vizes, csúszós.

Állandó a fejlődés, újdonság a Zastava GTL 55-ből készült korongdobáló autó is. A kocsiból kidobott, hirtelen előbukkanó korongok kerülgetése kegyetlen feladat, gyakori irányváltásokkal, kitörő autóval
V. gyakorlat: íven haladás (tempó 60-70km /h). Különböz? ív? kanyarkombinációk után a vezet? egy csúszós burkolattal ellátott felületre ér. Itt megtapasztalhatja az alulkormányzottságot és a túlkormányzottságot, megismerheti az ESP m?ködését a gyakorlatban. Cél: a stabilitásvesztés megtapasztalása, a kisodródás elleni teend?k ösztönös begyakorlása.