Több mint 11 százalékot estek hétfőn a PSA Peugeot-Citroën részvényei, miután olyan értesülések jelentek meg, hogy a francia állam és a Dongfeng kínai állami konszern hárommilliárd eurós tőkeemeléssel tulajdonrészt szerez a nehézségekkel küzdő francia autógyártóban.

Újonnan elég ritka autó a Peugeot 3008. A francia crossover használtan sem gyakori vagy olcsó, de megéri az árát
Újonnan elég ritka autó a Peugeot 3008. A francia crossover használtan sem gyakori vagy olcsó, de megéri az árát

Kínai-francia cég lehet a Peugeot

Kínai-francia cég lehet a Peugeot

Újonnan elég ritka autó a Peugeot 3008. A francia crossover használtan sem gyakori vagy olcsó, de megéri az árát
Kiváló motor az 1,6 THP, de a turbós benzinesnek sokkal több gyermekbetegsége volt a strapabíró dízeleknél
Ritkaság: használtan a dízellel kisebb a rizikó, mint a direktbefecskendezéses, kétoldali változó szelepvezérlésű turbós benzinessel a BMW-től
Variálhatósága, ötletessége az egyterűkével vetekszik. A Golf Plus egy fakó alternatíva
Pont jó méretű autó városba és hosszabb utakra. Ára 2,8 millió forintnál kezdődik, a választék nem valami bő
Nem szokott megmattulni a fényszóróbura a 2009-es autókon sem
Érdemes a képen látható 17-es felnimérettel beérni. A 18 collossal még magasabb a gumiköltség és romlik az eleve csak közepes rugózási kényelem
Nem kiugró a féktárcsák és betétek kopása
A futómű igen tartós, a féltengelyekkel sem szokott gond lenni
A csatolt hosszlengőkaros, félmerev hátsó felfüggesztés is a 308-ból jön, amellyel közös a technika
Megbízható, hosszú élettartamú motor az 1,6 HDi. Turbóját olcsó olajjal és elhanyagolt olajcserével képes kinyírni a tulajdonos
Ha cserélték a feltöltőt, méressük meg pontosan, mennyi olaj jut-e fel hozzá, különben a felújított is mehet a kukába
Muszáj áldozni drága és igényes olajra. A szint ellenőrzését sem szabad elhanyagolni
Szép és igényesen berendezett enteriőr fogad a 3008-ban
Repülők cockpitjét idézi a vezető körülölelő műszerfal
A csúcsmodellhez jár, a többihez újonnan 150 ezres tétel a kapcsolósor
Két év/20 ezer km a dízelek, két év/30 ezer km a benzines motorok olajcsereciklusa. Óvatosságból mindkettőn jobb rövidíteni
Kényelmesek az első ülések, a csendes autóval jó utazni
A padlóban is vannak rakodóhelyek hátul
Az első utas lábterében háló várja az apróságokat
A kezelési útmutatónak találták ki a kormányoszlop alatti rejtekhelyet
Remek megoldás a lehajtható támlájú utasülés
A légkondi hűti a kartámasz alatti barlangot, két nagy üveg víz elfér benne
A padlóelem három magasságban rögzíthető. A legfelsőbe állítva a küszöb lebillentésével pakolhatunk a padló alá, a képen látható középső állásban pedig sík a raktér lehajtott üléstámlákkal
Az első ajtótárolók igen nagyok
Az átgondolt belső térből a kényelmesen, a kart meghúzva előrebukó üléstámlák sem maradtak ki
Ez az elemlámpa visszatéve a jobb oldali csomagtér-világítást adja a bal oldali mellé. A zseblámpa kiváló ötlet, sokszor jól jön
A joban felszerelt modellekben head-up display is van. Másodpercben írja ki a követési távolság radarral mért idejét és riaszt, ha lecsökken a követési távolság
Alapáron nincs Grip Control a 3008-ban. A kipörgésgátlás szoftvere segíti a kapaszkodást rossz úton
Újonnan elég ritka autó a Peugeot 3008. A francia crossover használtan sem gyakori vagy olcsó, de megéri az árát
Fotó megosztása:
Újonnan elég ritka autó a Peugeot 3008. A francia crossover használtan sem gyakori vagy olcsó, de megéri az árát

Újonnan elég ritka autó a Peugeot 3008. A francia crossover használtan sem gyakori vagy olcsó, de megéri az árát



A gyár papírjai másfél hónapos mélypontra, 10,94 euróra süllyedtek a párizsi börzén, ami a legnagyobb napon belüli veszteség az amerikai Lehmann Brothers befektetési bank 2008 őszi bukása óta. Hírek szerint a francia állam és a Dongfeng egyaránt másfél-másfél milliárd dollárral venne részt a tőkeemelésben, és ezzel bő 20 százalékos részesedést szereznének.

Pierre Moscovici francia pénzügyminiszter a hét végén Washingtonban – ahol a G20-országok pénzügyminisztereinek tanácskozásán vett részt – igyekezett megnyugtatni a kedélyeket, mondván, nincs szó arról, hogy küszöbön állna a Peugeot-Citroën vállalatban való esetleges állami szerepvállalás, szavai szerint ez nem egy sürgős kérdés.

A francia autógyár tavaly drasztikus takarékossági tervet fogadott el, amelynek részeként 11 200 állást szüntetnének meg 2014. májusig. A konszernt különösen súlyosan érinti az európai autópiac válsága, 2012-ben fennállásának legnagyobb veszteségét szenvedte el.

(Forrás: MTI)