Az ötvenes évek apró, de jónevű brit autóépítő manufaktúrája volt a Lister Cars, amely sikeres és karakteres versenyautókat, valamint utcai sportkocsikat épített MG, majd Bristol, végül Jaguar D-type alapokra. 

Mint régen, most is központi létravázra épülnek majd az autók.

Mint régen, most is központi létravázra épülnek majd az autók.

Mint régen, most is központi létravázra épülnek majd az autók.


A hatvanas években már csak civil felhasználásra, majd oda sem termelő műhely 1986-ban még visszatért, mint a gyárhoz közel álló Jaguar-tuningstúdió, amely XJS modelleket brutalizált. 
A kilencvenes években gigantikus, 7.0 V12-es motorral szerelt szupersportkocsit tervezett és épített mindössze négy példányban (ez volt az 546 lóerős, 350 000 dolláros Lister Storm), majd újfent beszüntette működését. 
A mostani visszatérésnél stimmel a névadó (a feltámasztásban részt vesz Brian Lister, a cégalapító fia, a vállalat egykori ügyvezetője és pilótája), stimmel a Jaguar, de az aktuális legmodernebb modellek tuningolása helyett a gyökerekhez tér vissza a műhely: eredeti D-type motorok és sebességváltók felhasználásával fognak az 1958-as Knobbly (azaz ‘Bütykös’ – a név a csupa dudor karosszériára utalt) modellekkel teljesen azonos versenyautókat építeni. 
1958, Silverstone. A későbbi futamgyőztes Stirling Moss egy Lister-Jaguar volánjánál.

1958, Silverstone. A későbbi futamgyőztes Stirling Moss egy Lister-Jaguar volánjánál.

A vállalkozás magyarországi relevanciája a nullánál is kevesebb, mégis öröm látni, amikor egy családi vállalkozás arra teszi fel mindenét, hogy elődeik nyomdokaiban járva életben tartsanak egy legendát. Sok sikert!