Még július végén terjed el a hír, hogy a Cadillac új nagyautót épít, amellyel a BMW7 és a Mercedes-Benz S-osztály ellenében védheti meg pozícióját. Akkor mindenki azért szurkolt, hogy a leendő autó legalább részleteiben emlékeztessen a tavaly leleplezett, csodálatos Ciel tanulmányra – eszünkben sem jutott, hogy a márka tervezői akár felül is múlhatják a kabrió esztétikumát 

A Cadillac kaliforniai dizájnstúdiója nem volt kicsinyes: az Elmiraj 5,2 méteres hosszával eleve fő vetélytársainak nyújtott tengelytávú kiviteleivel veszi fel a versenyt. Mégsem közvetlenül támad a márka, hiszen új tanulmányuk, amelyet arabos hangzású neve még varázslatosabbá tesz, nem limuzin, hanem hatalmas, kétajtós kupé. 
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 1
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 2

Az ezeregy éjszaka Cadillacje

Az ezeregy éjszaka Cadillacje

Az ezeregy éjszaka Cadillacje 19
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 20
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 21
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 22
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 23
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 24
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 25
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 26
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 27
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 28
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 29
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 30
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 31
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 32
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 33
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 34
Fotó megosztása:
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 35
Klasszikus, hátratolt utastere, gigantikus tengelytávja és focipályányi motorházfedele az amerikai automobilizmus legszebb éveit idézi – legalábbis formai szempontból. Mégsem csupa múltidézés az autó: orrán már a márka új, babérkoszorújától megfosztott logója díszeleg 
Hogy a műszaki tartalomra se lehessen panasz, a kecses, időtlen arányokkal felvértezett Elmiraj orrában egy ikerturbós, 4,5 literes V8-as motor dohog, becsült teljesítménye 500 lóerő. Ennek alapját a márka ikerturbós V6-osa adja, amely a CTS sportverziójában 420 lóerőt ad le. A nyolchengeres hője a gépházfedélbe vágott szellőzőréseken át távozik, ereje pedig az impozáns, 22 x 9.0 méretű kerekeken át jut el az aszfaltig 
A beltérben visszaköszön az autó hatalmas tengelytávja: a műszerfal egyetlen, végtelen ív, a digitális kezelőfelületek a márkalogó formáját idéző, V alakú panelen kaptak helyet, és ahová nem jutott bőr, ott kézzel megmunkált, brazil rózsafa borítja a felületeket 
Az ezeregy éjszaka Cadillacje 36
A tervezők sajátos módon ötvözték a hagyományos és modern technológiákat: a két fő műszer analóg, átlátszó egység, mögöttük egyetlen óriási kijelző húzódik, ahol a kiegészítő információk mellett az elöl és hátul elhelyezett kamerák képe megjelenik. Ez egy sor funkciótól tehermentesíti a központi, tízcolos érintőképernyőt, amely használaton kívül láthatatlanul lapulhat meg a műszerfalban 
Hiába kupé, az Elmiraj végső soron alighanem szedánban fog kiteljesedni, ezért is örvendetes, hogy a dizájnerek odafigyeltek a hátsó utasok kényelmére. Kagylóülésük előre csusszanva könnyíti meg a beszállást, majd velük együtt hátra mozdul, helyet adva az elöl utazóknak. Az ülés dőlésszöge ráadásul állítható is – képzeljünk el egy saját ajtót a tágas hátsó üléssor mellett, és máris kész a Cadillac leendő óriáslimuzinja.
Szerző: