A ráncfelvarrások során frissebb külsőbe szokás öltöztetni az alapvetően azonos technikát. De mit szépítgessen az ember egy olyan formán, amely fél évszázada úgy tökéletes, ahogy van? Nem, nem a Porsche 911-ről beszélünk, hiszen annak vonalai az évtizedek során mindig igazodtak az aktuális trendekhez. Ezúttal a világ egyik legsármosabb kis sportkocsijáról: az angol MGB-ről van szó. 

Bár az 1980-ig gyártott kétülésest pályafutása vége felé műanyag idomokkal csúfították el, eredeti kivitelében máig mértékadónak tekinthető az ízléses arányok, a valós (apró) méreteket elfedő vonalvezetés terén. A veteránosok körében szinte már közhelyesen közkedvelt MGB esztétikailag ma is széles rajongói bázisra tehetne szert, ha nem lenne a szöszmötölést igénylő, elkárhozott angol technika, no meg a 95 lóerejével inkább barátságos, mint tüzes motor. 
Nagypapi új szívet kap 1
Nagypapi új szívet kap 2

Nagypapi új szívet kap

Nagypapi új szívet kap

Nagypapi új szívet kap 18
Nagypapi új szívet kap 19
Nagypapi új szívet kap 20
Nagypapi új szívet kap 21
Nagypapi új szívet kap 22
Nagypapi új szívet kap 23
Nagypapi új szívet kap 24
Nagypapi új szívet kap 25
Nagypapi új szívet kap 26
Nagypapi új szívet kap 27
Nagypapi új szívet kap 28
Nagypapi új szívet kap 29
Nagypapi új szívet kap 30
Nagypapi új szívet kap 31
Nagypapi új szívet kap 32
Fotó megosztása:
Nagypapi új szívet kap 33
Ezt ismerte fel a brit Frontline vállalkozás, amely a jubileummal összecsengő ötven példányban elkészítette a modell modernizált változatát. A karosszérialemezek maradnak, de azok alatt gyakorlatilag mindent lecseréltek. 
Először is beépítettek egy könnyű, de erős motort. A 218 lóerős, alumínium szerkezetű blokk a Mazda MX-5-ből származik, hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket; az eredeti stílusban újragyártott fordulatszám- és sebességmérő műszerek skálázása is ehhez igazodik. Az autó öt másodperc alatt ugrik százra, szemben újkori 11 másodperces sprintjével; a végsebesség 257 km/óra 
Ezt a tempót a hatvanas években fejlesztett és gyártott futómű egy percig sem bírta volna, ezért vadonatúj felfüggesztést és fékeket kapott a kocsi. 
Nagypapi új szívet kap 34
Ha már benne voltak a súlycsökkentéssel járó modernizálásban, az üléseket is újraépítették. A végeredmény lenyűgöző: az autó alig több mint 900 kg, azaz a tömeg/teljesítmény arány 243 LE/tonna. 
Mindez együtt egy példásan kezes, pontosan vezethető, az eredeti alváz borzalmas csavarodását masszív varratokkal ellensúlyozó, élvezetes és legfőképpen stílusos autót eredményez. A mai napig 22 darab készült el a tervezett ötvenből, és nyilvánvaló exkluzivitása talán még azt a nehezen megemészthető tényt is ellensúlyozza, hogy az alapváltozat vételára 55 ezer font (19 millió forint). Erre aztán a motortuningtól a 2+2 üléskialakításig minden rájöhet még, de a beszámolók szerint a Frontline MG LE50 alapkivitelében a legélvezetesebb – ahogy azt a brit sportkocsiktól megszokhattuk.
Nagypapi új szívet kap 35
Szerző: