Januárban még dízel-elektromos hibridként, CrossBlue néven lépett színre a Volkswagen szabadidő-tanulmánya (képeinken). Vélhetően sem a hajtáslánc, sem az elnevezés nem marad, megvalósulni látszik viszont maga a modell. 

A Touaregnél nagyobb, ötméteres autó a Detroiti Autószalonon háromszor két férőhellyel mutatta meg magát, a szériaváltozat azonban hagyományos középső üléspadot kapna, így hét személy szállítására volna alkalmas a leendő autó. 
Annyit már eldöntött a Volkswagen, hogy az autó elsődleges piacához igazodva valahol Amerikában fogja gyártani a nagy terepjárót; egyelőre azon vacillálnak, hogy az USA vagy Mexikó legyen-e a gyártás helyszíne. Erről az év végéig hoznak döntést, de végső soron számunkra édes mindegy: az MQB padlólemezre épülő, alapterületében a Passathoz mérhető járművet nem kifejezetten Európának szánják.
Nem tudni, mi lesz a CrossBlue Coupé sorsa; mindenesetre a sportosabb vonalvezetésű, két üléssoros tanulmánnyal párban sikeresen támadhatná a Volkswagen a szintén amerikai gyártású BMW X5/X6 duót.