Az előzetes nem sokat felfedő, de annál ígéretesebb képei után most teljes valójában is megmutatta magát az Icona első autója, a Vulcano, és úgy tűnik, érdemes volt rá várni.
Személyiségzavaros autó 600 millióért
Az olasz tervezésű és gyártású Vulcano különlegessége, hogy bár egyetlen példányban készül, rögtön két, eltérő karakterű hajtásláncot fejlesztett ki hozzá Claudio Lombardi, a Ferrari egykori Forma-1-es műszaki vezetője.
Az első lehengerlő, de kezes túrakupét farag a 445 cm hosszú, 1,6 tonnás autóból: a H-Turismo 790 lóerős V12-es motorját egy 160 lovas villanymotor egészíti ki, az automata váltós, hátsókerék-hajtású jármű három másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 349 km/óra.
Ugyanezt a konfigurációt 550 lóerős, ikerturbós V6-ossal valósítja meg a H-Competizione verzió, amelynek nem csak hátsó, de első tengelyénél is dolgozik egy 160 lovas villanymotor, így effektíve összkerékhajtású a modell. Ez egy tizedmásodpercet faragott a gyorsulás idejéből; kétszázra 9,2 helyett 8,9 mp alatt ugrik az autó, a végsebesség változatlan.
A minimális távon tisztán elektromos üzemben haladni is képes jármű sorozatgyártását nem tervezik, de ez az egy példány eladó, mégpedig szolid kétmillió euróért, azaz nagyjából 600 millió forintért.