Amikor először beszámoltunk róla, éppen a behajózásra várt, hogy az Arab-félszigetre szállítsák. Akkor azt hittük, napokon belül bemutatkozik a világnak a katonai járműből luxusterepjáróvá avanzsált modell. Tévedtünk: a Mercedes átugrotta a Genfi Autószalont, és csak most, március idusán tette közzé a G 63 AMG 6×6-ra vonatkozó, szegényes, ám annál izgalmasabb első információkat.

Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 1
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 2

Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit

Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit

Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 24
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 25
Korábban már írtunk a Mercedes hatlábú szörnyetegéről, hivatalosan viszont csak most mutatta azt be a gyár. Nem hétköznapi információk következnek...
Bár három tengelyével egyenesen szeret a legjobban haladni, gyakorlatilag semmilyen menethelyzet nem okoz neki gondot
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 28
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 29
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 30
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 31
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 32
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 33
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 34
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 35
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 36
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 37
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 38
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 39
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 40
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 41
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 42
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 43
A portálhíd a kerékagy vonalából felfelé (terepjáró) vagy lefelé (alacsony padlós buszokon) kitolt, a kereket fogaskerék áttétellel meghajtó tengely. Az illusztráció az Unimog U 3000 / 5000 szériában alkalmazott megoldást mutatja.
Fotó megosztása:
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 45 Az AMG kitétel mindent elmond az autóról: a takarékos és praktikus dízel helyett beépített, nyolchengeres benzines turbómotor (544 LE, 760 Nm) felbecsülhetetlen mértékű mozgási energiával ruházza fel a szürreális járművet: a másfél autóra elegendő hajtáslánc következtében ennek a G-osztálynak az össztömege meghaladja a 3,8 tonnát, azaz személygépkocsi-jogosítvánnyal nem is vezethető.

Aki viszont beleülhet az 5,87 méter hosszú, közel 2,30 magas járműbe, nem evilági élményben lesz része.

Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 46 A hatkerékhajtás és a felező magától értetődő, a különösen nagy szabad hasmagasságot lehetővé tevő azonban kivételes ínyencség, mint ahogy az öt darab, külön-külön zárható differenciálmű sem tartozik a hétköznapi kategóriába.

Az irdatlan, 37 colos abroncsokban menet közben változtatható a légnyomás, ami nem csak defekt esetén hasznos: homokos vagy havas területet a fülkéből engedheti le az abroncsokat a vezető, majd szilárd talajra érve újra felfújhatja azokat.
Gyárthatják a hatkerék-hajtású Mercit 47
Elöl a G-osztály páncélozott (tehát dögnehéz) változatából átvett, megerősített rugókat alkalmazták, a középső tengely különösen kemény, a leghátsó viszont lágyabb rugókat kapott. a lengéscsillapítók állíthatók.Amilyen strapabíró a technika, olyan kényeztető a környezet.

Bár ezúttal az utastérről csak alapvető információkat közöltek (négy különálló, klimatizált ülés, Alcantara tetőborítás), az opciók sora borítékolhatóan végtelen. A Dubajba szállított bemutató példány platóját például bambusszal burkolták, de ez is csak egy ötlet a sok közül.

Hogy lesznek-e további variációk, az kizárólag a piacon múlik: megfelelő fogadtatás esetén a Mercedes készen áll arra, hogy kis szériában elkezdje gyártani lenyűgöző szörnyszülöttjét.