Zárt ajtók mögött, a minap tartották az új Ferrari csúcsmodell termékprezentációját, annyira mégsem volt azonban titkos a gyűlés, hogy rögtön utána ne szivárogjon ki néhány fontos, rég várt adat.


950 lóerős az új szuper Ferrari
950 lóerős az új szuper Ferrari





Az 1,2 millió euró (kb. 350 millió forint) köré taksált, 499 példányban készülő F150 (ez csak a kódnév – a szerk.) középmotorja 9200/perc fordulatszámon 800 lóerőt tud; a V12-est kifejezetten Forma 1-es akusztikai élményre hangolják. Ehhez a teljesítményhez jön még hozzá a KERS rendszer által generálható legfeljebb 150 lóerő. A maximális forgatónyomaték pontos értéke nem ismeretes, az viszont igen, hogy már 1000/perctől rendelkezésre áll majd.
Kevlár elemekkel erősített, szénszálas vázának köszönhetően a mindössze három színben rendelhető F150 igen könnyű, menetkész tömege csupán 1280 kg. Így nem csoda, hogy a 100 km/óra sebességet nagyjából három, a kétszázat hét másodperc alatt éri el álló helyzetből, a végsebesség 370 km/órára tehető. A legdurvább azonban a fékteljesítmény: 200 km/óráról 115 méteren áll meg az autó – az F12 Berlinettának ehhez 131 méterre van szüksége.
Egyes források szerint az F150 hét percen belül lesz képes körbemenni a Nürburgringen; erre eddig alig fél tucat autó volt képes a világon.