Bár korábban is láthattunk már felvételeket a leendő S-osztály belteréről, azok zavaros, ablaküvegen át készített képek voltak, itt pedig egy parkolóban pihenő autóba bújtak bele a szemfüles fotósok.

A képek igazolják, amit elméletben már eddig is tudtunk: a Maybach hiányát betölteni hivatott zászlóshajó felfelé mozdul el a dizájn terén, a krómozott, kerek légbeömlők és a hozzájuk igazodva kikerekedett analóg óra egyenesen a Rolls-Royce világát idézik. Átrajzolták az ajtókárpitot, meghittebb, hagyományosabb helyen lesz a kilincs, a padlókonzol pedig mostantól összeér a műszerfallal.

A kormánykerékről eltűnnek az alsó, eddig is filigrán küllők, a sebességváltó programkapcsolója marad a jobb bajuszkapcsoló helyén. Rögtön alatta láthatjuk a hagyományos gyújtászárat: ez ütközésbiztonsági szempontból kedvezőbb helyre, magasabbra költözött – igaz, a szériagyártásban ezt kiváltó, kulcs nélküli indítási rendszer eleve nem veszélyezteti a térdkalácsot.

Egy-kettő-három-négy: vajon tényleg vezérelhető lesz az összes ablak jobb hátulról, vagy ez csak a tesztjármű sajátossága?

Egy-kettő-három-négy: vajon tényleg vezérelhető lesz az összes ablak jobb hátulról, vagy ez csak a tesztjármű sajátossága?

Mindez azonban csak részletkérdés. A legnagyobb, megközelítésbeli változást is tükröző újdonsággal a jobb hátsó ajtón találkozhatunk. Az itt elhelyezett panelről ugyanis mind a négy ablak vezérelhető, nyilván, hogy a vezérigazgató úr ne szoruljon a sofőr segítségére, ha friss levegőre vagy éppen nyugalomra vágyna.

Amint korábban megírtuk, az S-osztály elődjéhez képest alaposan kibővített családként lép piacra: háromféle tengelytávval szerelt limuzin, kupé és kétajtós, négyüléses kabrió is kerül a portfolióba. Négy-tizenkét hengeres motorok, továbbfejlesztett hibrid hajtáslánc, kilencfokozatú automata sebességváltó szerepel a terítéken, a biztonsági rendszerek kínálatában megjelennek a részleges autonóm üzemmódot támogató funkciók.

Az Új Mercedes-Benz S-osztály még idén bemutatkozik. A várakozások szerint a piac növekvő jelentősége miatt Kínában lehet a világpremier. Úgy hírlik, a karosszéria – látványra – nem hoz nagy változást a korábbihoz képest.