A 'Plus' verzió kiköszörülheti az egyetlen csorbát: az elődmodellnél kisebb névleges teljesítményt

A ‘Plus’ verzió kiköszörülheti az egyetlen csorbát: az elődmodellnél kisebb névleges teljesítményt

A ‘Plus’ verzió kiköszörülheti az egyetlen csorbát: az elődmodellnél kisebb névleges teljesítményt


Az idei évben biztosan nem nyúlnak hozzá a négyliteres V8-ashoz, utána azonban szabad a pálya: nagy vonalakban ez volt annak a beszélgetésnek az üzenete, amelyet a brit Car autós szaklap folytatott Stephan Reillel, a Quattro GmbH főnökével.

A fejlesztés egy régi, bár soha ki nem bontakozott hagyományt folytat: az első generációs Audi RS6 2004-ben kapott ‘Plus’ tuningot, amely 30 lóerővel (480 LE-re) növelte a teljesítményét. A második generációs modell tízhengeresét azonban nem piszkálták, mégpedig tapintatból: tudták ugyanis, hogy könnyebb építés ide, jobb hatásfok oda, a most bevezetett 4.0 V8 alaphelyzetében csúnyán lemaradt volna elődjétől (névleges teljesítménye így is alacsonyabb, amit azonban kompenzál a modell kisebb tömege és a hajtáslánc jobb hatásfoka).

Audi TT RS Plus: több lóerő, áthangolt futómű, pimasz optikai kiegészítők

Audi TT RS Plus: több lóerő, áthangolt futómű, pimasz optikai kiegészítők

Audi TT RS Plus: több lóerő, áthangolt futómű, pimasz optikai kiegészítők


2013 tabu, utána viszont szabad kezet kaphat a Quattro a motor további fejlesztéséhez. Reil szerint 8-10 százaléknál szerényebb teljesítmény-növelés nem jelentene érzékelhető előre lépést, amivel (bár a konkrét szám nem hangzott el) kényelmesen 600 lóerő fölé pozícionálta a leendő RS 6 Plus modellt. Emellett komoly fogyókúrára, illetve futómű-fejlesztésre is számíthatunk, amiben talán már az Audi által korábban bejelentett szénszálas felfüggesztés-technológia is szerepet kaphat.

Míg az első generációs verziót mindössze 999 példányban gyártották, az újat nem korlátozzák, ugyanúgy, ahogy a TT RS Plus (355 LE) és az R8 V10 PLus (543 LE) modelleket sem.