Hamarosan az utolsó pecsétet is rányomhatják annak a kompakt, könnyű, hátsókerékhajtású modellcsaládnak a projektpapírjaira, amely egy igen jövedelmező piacot nyithat meg a Jaguar előtt.

Radikálisan csökkenteni szeretné platformjainak számát a Jaguar Land Rover (a képen az XF váza).

Radikálisan csökkenteni szeretné platformjainak számát a Jaguar Land Rover (a képen az XF váza).


Az új modellt eleve úgy tervezik, hogy lehető legtöbb alkatrésze kellőképpen rugalmasan átméretezhető legyen ahhoz, hogy a következő generációs XF és XJ típusoknál is felhasználhassák azokat. A Jaguar globális márkafőnöke szerint az a cél, hogy a modellpaletta tagjait 90 százalékban közös alkatrészekből állíthassák össze. A vadonatúj Range Roverrel közös, alumínium (PLA) padlólemezt használó autó legfőbb ütőkártyája éppen az egzotikus, kistömegű nyersanyag alkalmazása lesz.

A Jaguar az információk szerint nem valami sablonos modellel igyekszik konkurenciát teremteni a kategória szereplőinek. Egy CLA-stílusú négyajtós kupé “ragyogó volna”, mondták, ám várhatóan mégis más irányban indulnak el. A PLA padlólemez elméletileg elsőkerék-hajtásra is adaptálható, ám a Jaguar ez alkalommal megmaradt a klasszikus konfigurációnál, ami azonban “nem jelenti azt, hogy a későbbiekben ne gyárthanák elsőkerék-hajtású szedánt.”

A tervezett kompakt limuzin a Jaguar régóta fontolgatott szabadidő-járművét ütötte ki a nyeregből. “Egy SUV nagyobb hírverést csapna a márkának, de a csoporton belül (Land Rover) már vannak szabadidőjárművek, ráadásul a prémium szedánok szegmensében még mindig kétszer annyi autó fogy, mint a terepjárókéban.” – érvelt a márka képviselője.