Az eredetileg remélt 2016 helyett már 2014 végén lehúzhatja a rolót a márka 3200 főt foglalkoztató észak-németországi gyára

Az eredetileg remélt 2016 helyett már 2014 végén lehúzhatja a rolót a márka 3200 főt foglalkoztató észak-németországi gyára

Az eredetileg remélt 2016 helyett már 2014 végén lehúzhatja a rolót a márka 3200 főt foglalkoztató észak-németországi gyára


Június óta folynak a tárgyalások a General Motors és több mint húszezer német munkavállalója között. A tét az Opel túlélése, az eszköz pedig fájdalmas: be kell zárni a GM európai márkájának Bochum-i üzemét. Ezt eredetileg a Zafira Tourer kifutásáig, 2016-ig remélték kitolni az alkalmazottak, a legújabb tervek szerint azonban már nem újítanák meg a jelenlegi munkaszerződéseket, ami azt jelenti, hogy 2015. január elsejétől már nem termel Bochum.

A szakszervezetek szerint ez a javaslat elfogadhatatlan, ugyanakkor korábbi javaslatuk, hogy itt készüljön az Opel Mokka, süket fülekre talált a cégvezetésnél. A fémipari munkások szakszervezete (IG Metall) a General Motorsnak a bérek befagyasztásra vonatkozó kérését is elutasította, mivel az hátrányos helyzetbe kényszerítené az Opel dolgozóit más iparági alkalmazottakkal szemben.

A GM európai leányvállalatai, az Opel és a Vauxhall 16 százalékos forgalomesést regisztráltak 2012-ben, miközben az összeurópai piac 8 százalékot zsugorodott. A két márka 2000 óta nagyságrendileg 12 milliárd eurós veszteséget halmozott fel; az eredetileg 2010-re előirányzott nullszaldót a legújabb becslések szerint legkorábban az évtized derekán érheti el a cégcsoport.

Nem az Opel az egyetlen európai márka, amely gyárbezárásra kényszerül: a Ford három, a PSA egy üzemében szünteti be a termelést.

Forrás: Automotive News