Amikor 2014 végén piacra lép az XC90 utódja, egy egészen más családi kép fogja fogadni, mint amit most ismerünk. Még idén jelentős modellfrissítéseken esnek át a cég modelljei, beleértve a 60-as és 70-es szériákat;  a legtöbb modellsorozat új motorokat is kap.

Ami a távlati terveket illeti, a Volvo akár egyedül is hajlandó nekivágni az S40/V40 megújításának, ha nem talál megfelelő padlólemezzel rendelkező partnert. Ennek kapcsán felmerült a kínai tulajdonos Geely-vel való együttműködés, ám az leginkább közös alkatrészek felhasználására korlátozódna, mondta el Hakan Samuelsson elnök-vezérigazgató a brit Autocarnak.


Az intenzív modellfejlesztés talán gyógyír lesz a gyengélkedő márka bajaira: noha európai részesedését megőrizte, a zsugorodó piac ismeretében ez nem megnyugtató, amit 6%-kal visszaesett eladásai is alátámasztanak. A húzómodellek a szabadidőjárművek, amelyek lassan, de biztosan kiszorítják a kombit az emblematikus Volvo pozíciójából, így arculatépítési szempontból mindenképpen az XC szériára kell összpontosítania a gyárnak.