Becslések szerint New Yorkban és környékén 230 ezer gépkocsi sérült meg a Sandy hurrikán alatt. A trópusi ciklon generálta vihardagály miatt elázott autók egy részét – eddig körülbelül 15 ezer darabot – egy volt repülőgépgyártó üzem telephelyeire és a hozzá tartozó reptéri kifutópályán sorakoztatják fel.

Az utcákról begyűjtött, folyamatosan bővülő flottát naponta ellenőrzik, nehogy az élővilágra ártalmas vegyi anyagok kerüljenek a talajba. A rossz állapotú autókat alkatrészként fogják felhasználni, de a roncsok közt akadnak alig sérült, szinte új autók is, így a pár hónapja még jelentős értéket képviselő gépkocsik egy része a biztosító társaságok reményei szerint idővel visszakerülhetnek a forgalomba. A kormány intézkedési értelmében minden újraértékesítendő vízkáros autón fel kell tüntetni a hirdetésben az árvíz szót, a hiteles tájékoztatás jegyében.

Szakértők szerint a sós víz elsősorban nem a karosszériában, hanem az elektromos és biztonsági rendszerekben okozhattak súlyos károkat, így kérdéses, megéri -e anyagilag  az újra forgalomba helyezett autók ezen elemeinek cseréje. Felmerül továbbá a kérdés, hogy valóban minden szükséges alkatrészt kicserélnek-e, például a légzsákokat is, ami egy baleset során valószínűleg nem működne megfelelően. Így akár jelentős biztonsági kockázattal is járhat egy vízkáros autó későbbi használata.

Becslések szerint akár hónapokig, sőt évekig is elhúzódhat a felgyülemlett roncsok biztosítási ügyintézése, piaci értékesítése.