A már piacon lévő Nissan Juke, Opel Mokka, Mitsubishi ASX stb. riválisának szánt Peugeot 2008-as hivatalos bemutatására még várni kell ugyan, de a sorozatgyártásra érett modell képei máris kiszivárogtak. A tavaly még csak koncepció cipőjében járó városi terepjáró a képek alapján bevetésre kész, élőben a pár hónap múlva esedékes Genfi Autószalonon találkozhatunk vele.

A sorozatgyártásra érett modell kinézetre nem különbözik sokban a legutóbbi tanulmányautótól, mindenesetre várható volt, hogy a merészebb sportos tekintetet, a Peugeot-nál mostanában divatos jámbor verzióra cserélik az egységes márkaarculat jegyében.

A már véglegesnek tekinthető 2008-as valószínűleg a tavaly bemutatott koncepciónak nem csak formavilágát, de méreteit is megtartotta. Ha beigazolódik az elméletünk, akkor egy körülbelül 4,1 méter hosszú, 1,7 méter széles Budapest utcáira is alkalmas városi terepjárót kapunk.


A motorokról egyelőre még nincsenek információink, valószínűleg a 208-as padlólemezére épülő városi terepjáró a motorokat is megörökli majd. Ennek tudatában 1,4 és 1,6 literes szívó és 1,6-os turbós benzinesekre, továbbá 1,4 és 1,6 literes dízelekre számíthatunk. Alapvetően elsőkerék-hajtással készülhet a 2008, a pletykák szerint a 4×4-es variánst a hibrid adja, ahol villanymotor pörgeti majd a hátsó kerekeket.

A 2008-ast eleinte Franciaországban, a mulhouse-i üzemben kezdik gyártani, de a tervek szerint Kína, majd Brazília is bekapcsolódik a termelésbe.