A Fiat előre menekülve próbál kikászálódni az elhúzódó autóipari válságból. Leszakítják a sallangokat, új piacokra törnek be, és fejlesztenek. A nagy terv kommunikációjának első lépése az információk félhivatalos szivárogtatása.

Új modellpaletta, különleges, vezetési élményre épített típusokkal megszórva

Új modellpaletta, különleges, vezetési élményre épített típusokkal megszórva

Új modellpaletta, különleges, vezetési élményre épített típusokkal megszórva


Így lett pletykából mára biztos hír, az Alfa Romeo szívébe hatalmas adrenalininjekciót döfve élesztik újra a döglődő márkát. Egy “véletlenül” kiszivárgott táblázat bizonyítja 2016-ig összesen kilenc új típust terveznek piacra dobni kígyós-keresztes emblémával.

Jön egy új modell a prémium kisautók piacára, valamint a Giulietta váltása is várható két éven belül. Emellett az Alfa Romeo végre visszatérne a felső-középkategóriás autók piacára (Mercedes E-osztály, Audi A6 ellenfélként) a Maserati Ghibli alapokon épített Giuliával, remélhetőleg hátsókerék hajtással.

A táblázat legérdekesebb része viszont a speciális autókra vonatkozó oszlop. Három modell szerepel itt, három olyan autó, ami segíthet abban, hogy a márkára jellemző rég megfakult sportosság új erőre kapjon.

A trióból várhatóan az erős tesztelés alatt álló 4C sportkupé érkezik először. A vonatkozó tanulmányt már több autószalonon láthattuk, tulajdonképpen évek óta faragják a középmotoros újdonságot. A közelmúltban annyira lázasan teszteltek az olasz utakon, hogy sikerült árokba tenni az álcázott hátsókerékhajtású gépet.


A modell érkezését egy Facebook-ra publikált kép is megerősíti. Az újévi üdvözlőlap csak egy alacsony profilú abroncsot ábrázol, és sejtelmes jóslatot 2013-ra, miszerint az Alfa nem okoz majd csalódást. Sokan ezt már a 4C jövő évi bemutatásának biztos jeleként értelmezik. Remélhetőleg nekik lesz igazuk.

A 4C különlegessége, hogy a Toyota GT86-hoz hasonlóan tényleg sportautó akar lenni, a 1.8 literes turbós blokkja középmotorként kerül beépítésre, és várhatóan 200-230 lóerőt teljesít majd, ami veszélyes méregzsákká változtatja az alacsony tömegű sportkupét.

A 4C várhatóan már jövőre érkezik, középmotorral, hátsókerékhajtással. Várjuk.

A 4C várhatóan már jövőre érkezik, középmotorral, hátsókerékhajtással. Várjuk.

Autórajongók által a másik leginkább várt típus a Duetto név alatt futó projekt. Ez a következő Mazda MX-5 technikai alapjain osztozna, és a japánokkal közösen fejlesztve, gyártva kerülne piacra 2015 körül.