A tengerentúlon is bemutatkozik a FIAT 500L, amely mifelénk már ismert, ugyanakkor ezzel párhuzamosan ugyanott, a Los Angeles Autoshow-n tartja az 500L Trekking világpremierjét az olasz márka. Egy új, szabadidő-autósra szabott változatról van szó, amely alapjaiban egy 500L, egészen más mint a korábban látott makett.

FIAT 500 terepre 1
FIAT 500 terepre 2

FIAT 500 terepre

FIAT 500 terepre

FIAT 500 terepre 15
FIAT 500 terepre 16
FIAT 500 terepre 17
FIAT 500 terepre 18
FIAT 500 terepre 19
FIAT 500 terepre 20
FIAT 500 terepre 21
FIAT 500 terepre 22
FIAT 500 terepre 23
FIAT 500 terepre 24
FIAT 500 terepre 25
FIAT 500 terepre 26
Fotó megosztása:
FIAT 500 terepre 27


Egyelőre csak szűkös információkat közölt a FIAT, de azokban nincs szó négykerék-hajtásról, csupán az egyedi dizájnról. Lehet, hogy a összkerék-hajtás a Panda 4×4 privilégiuma marad?

Terepjárósra szabott lökhárítók, azaz a matt fekete felületek mellett védőlemeznek ható alumíniumbetétek mutatják erőteljesebbnek az autót, de nem hiányoznak a sárvédő-szélesítések sem. Természetesen urbánus vevőknek készül a kocsi, hiszen a peres gumik és a 17 colos felnik aligha segítik a rossz úton való közlekedést. Az utasteret kéttónusú kialakítás teszi hangulatosabbá.

A Szerbiában, Kragujevacban készülő modell műszaki megoldásáról egyelőre csak annyi bizonyos, hogy Amerikába 1,4 literes 160 lóerős turbómotorral kerül. Feltételezésünk szerint az európai piacra ugyanazokkal a motorokkal kerül, mint az alap 500L, azaz 0,9 literes turbós és 1,4-es szívó benzinmotorokkal illetve 1,3-as dízellel.  

Minden bizonnyal 2013 februárjában, a Genfi Autószalonon mutatkozhat be az európai vevőknek az 500l Trekking, a forgalmazás pedig az év második felében indulhat.