2013-ban indul a BMW i3, a bajor márka első széria-villanyautójának sorozatgyártása. Tanulmányautóként már többször láthattuk. Az ötajtós után a BMW három ajtóval is elkészítette a koncepciót, amit kissé nagyképűen kupénak neveznek (BMW i3 Concept Coupé). Ráadásul kihangsúlyozzák, hogy a hagyományos kupékhoz képest hátul is jó a fejtér.  

A Los Angelesi Autoshow-n bemutatkozó új variáns 3964 mm hosszú, szélessége 1768 mm, míg a magassága 1555 mm, vagyis az ötajtóshoz képes szélesebb és laposabb. A tengelytávolság azonban ugyanúgy 2570 mm.  

BMW kupé villanymotorral 1
BMW kupé villanymotorral 2

BMW kupé villanymotorral

BMW kupé villanymotorral

BMW kupé villanymotorral 27
BMW kupé villanymotorral 28
BMW kupé villanymotorral 29
BMW kupé villanymotorral 30
BMW kupé villanymotorral 31
BMW kupé villanymotorral 32
BMW kupé villanymotorral 33
BMW kupé villanymotorral 34
BMW kupé villanymotorral 35
BMW kupé villanymotorral 36
BMW kupé villanymotorral 37
BMW kupé villanymotorral 38
BMW kupé villanymotorral 39
BMW kupé villanymotorral 40
BMW kupé villanymotorral 41
BMW kupé villanymotorral 42
BMW kupé villanymotorral 43
BMW kupé villanymotorral 44
BMW kupé villanymotorral 45
BMW kupé villanymotorral 46
BMW kupé villanymotorral 47
BMW kupé villanymotorral 48
BMW kupé villanymotorral 49
BMW kupé villanymotorral 50
Fotó megosztása:
BMW kupé villanymotorral 51 A bőrrel, fával, gyapjúval csinosított utastérben négy főnek jut hely, hátul is két különálló ülést találunk. A letisztult formák mellett két képernyő uralja a látványt, a vezetőnek 16,5 centis, az utasoknak egy 22,4 centis monitor jut, előbbin a vezetéshez releváns adatok jelennek meg, a másikon az iDrive-hoz kapcsolódó információk, a navigációs rendszer, a hifi és a klíma adatai olvashatók le.

Felépítés ugyanolyan, mint testvéré, azaz két teljesen elkülönülő részből áll, az egyik az utasoknak és csomagoknak szánt Life, a másik a jármű mozgásához szükséges rendszerek számára a Drive. Előbbi nagyrészt szénszál erősítésű műanyag, míg utóbbi főként alumíniumból épül fel.
BMW kupé villanymotorral 52 A jövő városi autójának szánt modell villanymotorja 125 kW (170 LE) teljesítményű, maximális nyomatéka 250 Nm, amely a hátsó kerekeket hajtja. Az energiát tároló lítiumion akkumulátorok a Drive szekció részeként a padlóba kerülnek. Teljes feltöltés után 160 kilométert képes megtenni a kocsi.

Használata során háromféle üzemmódot választhat a vezető, a hatékonyság a sportosság között változtathat az igénynek megfelelően. A legtakarékosabb módnál több elektromos fogyasztó, mint pl. az ülésfűtés nem használható, illetve az autó végsebessége csak 90 km/óra, cserébe viszont a hatótávolság jelentősen nagyobb, mint amikor a maximális dinamikára törekszik a sofőr.  

A háromajtós i3 tanulmány valószínűleg nem véletlenül született, az óriási befektetés megtérüléséhez minél több modellben igyekszik majd elsütni a technológiát a BMW.