Az előző cikkünkben már taglalt sikeres évad első fele után szintén komoly kihívások és sikerek vártak a Bioextra GarZone Racing párosára. A hazai Országos Bajnokság futamai mellett kipróbálták magukat nemzetközi szinten, a Baja Espana-Aragon-on Spanyolországban.

Spanyolországban hatalmas kalandot élt át a csapat, és sikerült a 25. helyen zárni sokkal komolyabb, jobban felszerelt csapatokkal küzdve

Spanyolországban hatalmas kalandot élt át a csapat, és sikerült a 25. helyen zárni sokkal komolyabb, jobban felszerelt csapatokkal küzdve


Spanyol vendégmunka – Baja Espana-Aragon

A magyar páros már a pénteki prológon érzékeltette a szervezőkkel, hiba volt őket az 55. helyre sorolni, hiszen már az alig öt kilométeres bemelegítő szakaszon is 16 helyett javítottak rajtpozíciójukon. magyar csapat lendülete egészen a célig kitartott és az élmezőny autócsodáihoz képest kissé öregecske Nissan is jól bírta a megpróbáltatásokat. Ennek köszönhetően az utolsó pillanatig nyomultak előre, mígnem a célba az abszolút 25. helyen állapodtak meg. “10 kilométerenként láttunk autókat meghalni a szakaszon, a mi autónk pedig végigbírta, amiért elismerésem a csapatnak.” – dicsérte csapatát Lónyai. “Köszönettel tartozom navigátoromnak is, mert nem hiszem, hogy Zoli nélkül ezt meg tudtam volna csinálni.”

“Kimondottan jó volt a mai 200 kilométeres szakasz, élveztük minden pillanatát. Ma úgy tudtunk menni, hogy nem volt semmi problémánk, viszonylag simán megelőztünk hat-nyolc autót. Sokan ki is estek, a mi autónk viszont kibírta a célig.” – boncolgatta sikerük titkát a csapat navigátora, Garamvölgyi Zoltán.


Lóerők helyett bátorság – Gyulai Várfürdő Kupa

A kiruccanás után a hazai küzdelmekbe visszakapcsolódva a Gyulai Várfürdő Kupán mérette meg magát a páros. A kedvezőtlen előjelek ellenére elégedetten zárta a terep-rallye OB gyulai futamát Lónyai Pál és Garamvölgyi Zoltán, a Bioextra GarZone Racing párosa élvezetes küzdelemben szerezte meg az abszolút hatodik helyet.

A páros versenyautója éppen csak a verseny rajtjára készült el, amiről tudni lehetett hogy az idén használt motornál gyengébb erőforrás került bele. Paliéknak így bátorsággal kellett pótolni a hiányzó lóerőket, ami végül egy abszolút hatodik helyet eredményezett. “Eddig is nagyon szeretem a gyulai versenyt, csak eddig sosem sikerült igazán jól.” – felelte Lónyai mosolyogva arra a kérdésre, hogy mennyire értékelte át Gyulával kapcsolatos véleményét. “Kalandok most is voltak, kaptunk néhány ajándékot a sorstól, de nagyon jóízűt autóztunk és erről a versenyről ez fog megmaradni.”

“Volt ma egy igazi terepralis mellénézésünk.” -eleveníti fel Garamvölgyi Zoltán a nap egyik legnagyobb ajándékát, amikor egy ugrató után nem egészen oda érkeztek ahova várták. “Szeretünk jó nagyokat ugrani és előre megbeszéltük, hogy az ominózus gáton hogyan fogunk átkelni. Az volt a terv, hogy az úthoz képest kicsit balra átdobjuk az autót, de jóval arrébb, pont egy csatorna szélére érkeztünk meg, centiken múlt, hogy nem estünk be a vízbe. Egy kicsit megijedtünk, de szerencsére nem törte meg a lendületünket.


Boeing helyett Nissan

A Gyulai futam után érdekes változás következett a csapat életében, hiszen a hagyományosan nyár végén megrendezésre kerülő HunGarian Baja-n Garamvölgyi Zoltán navigátor főszervezői feladatokat lát el. A klónozás még gyerekcipőben jár, így mindenképp kellett találni valakit alkalmi helyettesnek. Így került a navigátori ülésbe Magyarország egyetlen hölgy repülőgép pilótája, Gyulai Eszter.

Gyulai Eszter női pilóta is segítette a csapatot a szárnyalásban, beugró navigátorként

Gyulai Eszter női pilóta is segítette a csapatot a szárnyalásban, beugró navigátorként


Gyulai Eszter, a Malév korábbi első tisztje az egyetlen olyan hölgy Magyarországon, aki Boeing 737-es repülőgépen pilótaként szolgált. Esztert azonban a tereprallyhoz is szoros szálak fűzik, hiszen vőlegénye, Somfai Mátyás, egy quad nyergében négy futam után százszázalékos teljesítménnyel vezeti a motoros/quados magyar bajnokságot. “Az ötlet már régóta megfogalmazódott bennem, hogy kipróbáljam magam egy tereprallye versenyautóban, mert nagyon tetszik az a világ, ahol a párom versenyez.” – mondta Eszter. “Most egy kicsit a földhöz ragadtam, gondoltam kipróbálnám milyen a földön száguldani.”

Beugróssal a dobogóra – HunGarian Baja

Csodálatos hajrával a magyar bajnokságban kategóriája első és az abszolút harmadik helyén fejezte be a HunGarian Baja-t Lónyai Pál és Gyulai Eszter, ráadásként pedig néhány világkupa pontot is zsebre vághatott az újdonsült páros.

Vasárnap csak a szombati táv fele, mindössze két szelektív szakasz várt Lónyai Pálra és Gyulai Eszterre Magyarország FIA Terep-rallye Világkupa futamán, a Bioextra GarZone Racing párosának azonban ennyi is elég volt, hogy komoly sikereket érjenek el. A világ legjobbjait felvonultató mezőnyben Paliék két helyet javítva szombat esti helyezésükön az abszolút kilencedik helyen érkeztek célba. Ez azonban semmi, Gyulai Eszter már első terep-rallye versenyéről komoly serleggyűjteménnyel térhet haza, hiszen Lónyai Pál oldalán a magyar bajnokság abszolút harmadik helyét és kategóriájuk győzelmét érték el a HunGarian Baja-n.

“Mindenek előtt szeretném megköszönni Palinak, hogy egyáltalán bízott bennem, köszönöm hogy bevállalt egy tapasztalatlan, de nagyon lelkes társat erre a versenyre.” ? mondta Gyulai Eszter a célban.

“Kívülállóként is nagyon tetszett nekem ez a sport, de most hogy belülről is kipróbálhattam teljesen rabul ejtett. Biztos vagyok benne, hogy Nagykállón nagyon fog hiányozni, hogy nem ülhetek be az autóba, de nekem már ez az egy lehetőség is sokkal több volt annál, mint amit remélhettem.”


Jó szereplés, karnyújtásnyira a győzelem – Adrenalin Kupa Nagykálló

Az évad zárófutamát Nagykállóban rendezték, ahol a Lónyai-Garamvölgyi páros megmutatta, érdemes komolyan számolni velük a jövőben, bajnokesélyesként.

Az igazi bravúr, az első futamgyőzelem ugyan elmaradt, de kitűzött céljait sikerrel teljesítette a Bioextra GarZone Racing párosa, Lónyai Pál és Garamvölgyi Zoltán, az Országos Terep-rallye Bajnokság T1.1.2 géposztályának bajnoki címe mellett az abszolút értékelésben a második helyen végeztek.

Idén dobogóesélyessé vált a csapat, jövőre cél a bajnoki cím!

Az első két napon mutatott kiváló teljesítményüknek köszönhetően vasárnap már nem csak kategóriájuk bajnoki címe és az abszolút második hely volt a tét, de karnyújtásnyira kerültek pályafutásuk első futamgyőzelmének megszerzéséhez is. Azonban a kőkemény nagykállói pályák a Bioextra GarZone Racing Nissanját sem kímélték, alig 30 kilométerre a céltól a differenciálmű megadta magát. ?Úgy látom túl nagy kihívást jelentettek ezek a pályák a terep-rallye autóknak.? ? összegezte az eseményeket Lónyai Pál.


A bajba jutott versenyzők segítségre a Kaposi ? Tóth kettős siettet, a szakaszt ugyan ennek köszönhetően sem tudták teljesíteni, de legalább sikerült beállniuk a parc fermébe. Így háromórás büntetésükkel is megszerezték az Adrenalin Kupa abszolút második helyét valamint a bajnokságban megfogalmazott célkitűzéseket is teljesítették.

“Még ebben a mostani kis mezőnyben is azt mutatják időeredményeink, hogy Magyarországon képesek vagyunk a dobogós helyezésekért harcolni. Természetesen kicsit csalódott vagyok amiatt, hogy a futamgyőzelemről le kellett mondanunk. Emiatt nem biztos, hogy látszik rajtam mennyire örülök annak, hogy sikerült megszereznünk a kategória bajnoki címet és az abszolút második helyet. Nagyon büszke vagyok a csapatomra, mert gyakorlatilag a semmiből építettünk várat.” – mondta Lónyai Pál.

További információkat a www.bioextra.hu címen találhatnak, a csapat facebook oldalán pedig mindig naprakész érdekességek várják a sport iránt érdeklődő rajongókat.