A középmotor maradt 6,5 literes szívó V12-es, 700 lóerővel

A középmotor maradt 6,5 literes szívó V12-es, 700 lóerővel

A középmotor maradt 6,5 literes szívó V12-es, 700 lóerővel


Elkészült az Aventador roadsterváltozata, amely a gyár szerint a valaha volt legizgalmasabb Lamborghini-modell. Nálunk a hátsókerekes, csökkentett súlyú Diablo SE30 Jota is esélyes volna erre a címre, de oda se neki, a Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster valóban nagy kaliber.

Teljes nevét talán tovább tart kiolvasni annál a 3,0 másodpercnél, amíg a nyitott szupersportautó felér 100-ra. Végsebessége is párját ritkítja, 350 kilométer/óra. A motor maradt 6,5 literes szívó V12-es, 700 lóerővel.

Új tetőkonstrukció

Az Aventador LP 700-4 Roadster tetőszerkezete nem azt a szükségmegoldásnak is átmeneti, cserébe jó nehezen feltehető esernyőt idézi, amit elődje viselt vászontető gyanánt. A négyszögletes esernyő helyét kétrészes, szénszál-erősítésű műanyagfedél vette át, amely még hat kilót sem nyom. A tetőn kívül a hátsó szélvédő is leereszthető, mint anno a Honda CRX harmadik generációján, a CRX Del Solon.

A négyszögletes esernyő helyét kétrészes, szénszál-erősítésű műanyagfedél vette át

A négyszögletes esernyő helyét kétrészes, szénszál-erősítésű műanyagfedél vette át

Újdonság a fotózott autón is látható világoskék árnyalat. Neve Azzuro Thetis, színe a fény beesési szögétől függően változik. Az újdonság világszerte egységes áron, adók nélkül 300 ezer euróért kapható.

1300 kupé tavaly nyár óta

A nyitott Aventador is hű maradt a Lamborghini alapelvéhez: a gyár nem a legesleggyorsabb vagy a legkeményebb, hanem a legdrámaibb hatású szupersportkocsikat kívánja megalkotni. Ez a felállás nagyon tetszik a tehetős autórajongóknak: 2011 nyári bevezetése óta a kupéból 1300-at szállított ki a gyár tulajdonosának.