Gondolták volna, hogy a több generáció számára kedves Volkswagen T2-es kisbuszokat a mai napig gyártják? Az 1967-ben bemutatott Type 2 második generációja a VW azon korszakából származik, amikor a motorokat még hátra szerelék, a hűtést levegővel oldották meg. A gyár legnagyobb profitját a szintén boxer-farmotoros Bogár adta, és a VW további jövőjét megalapozó, konkurenciaképes egyes Golf 1974-es debütálására még hét évet kellett várni.

Európában már 1979-ben leváltották a típust, de a nagy népszerűségnek örvendő, csekély gyártási költségek mellett előállítható kisbusz gyártása – a szintén sikeres Bogárhoz és Golfhoz hasonlóan – Latin-Amerikában sokáig folytatódott. Argentína 1986-ig, Mexikó 1996-ig, Brazília pedig a mai napig kielégíti a nagyszámú vásárlóközönséget. A korszerűsítések nagy része kimerült a – szigorodó környezetvédelmi normák miatt – a motorok fejlesztésében, de a vízhűtéses rendszerre is 2005-ig kellett várni.

Ahhoz, hogy a jövőben hatályba lépő szigorított aktív és passzív biztonsági normáknak megfeleljen a típus, jelentősen át kellene alakítani. A rendelet szerint az összes új autóba dupla légzsákot és blokkolásgátlót kell építeni, így a költséges átalakítások helyett záros határidőn belül végleg búcsút intenek a legöregebb népautónak. A brazil gyár már dolgozik azon, hogy a típus megszűnése után keletkező űrt kitöltsék egy méltó utóddal, de részletekről egyelőre nincsenek információink.